Πρώτος γραμματισμός και αγόρια: Τα βιβλία πληροφοριών
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας, η οποία στηρίχθηκε στην «προσέγγιση του μωσαϊκού», ήταν να διερευνηθεί αν και κατά πόσον τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, και ιδίως τα αγόρια, έρχονται σε επαφή με βιβλία πληροφοριών. Το δείγμα της έρευνας περιλαμβάνει τριάντα ένα παιδιά, δεκαεπτά γονείς και δύο νηπιαγωγούς. Η έρευνα, η οποία διήρκησε από τα μέσα Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2018, πραγματοποιήθηκε σε ένα δημόσιο νηπιαγωγείο της πόλης της Πάτρας. Τα ερευνητικά αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά, που συμμετείχαν σε αυτήν, είναι πολύ πιθανό να μην έχουν σχηματοποιήσει ακόμη τις αναγνωστικές τους προτιμήσεις, γεγονός που ενδεχομένως δικαιολογεί και την έλλειψη σταθερών επιλογών από την πλευρά τους. Η μη συχνή αξιοποίηση βιβλίων πληροφοριών από τις νηπιαγωγούς στις τάξεις τους, αλλά και από τους γονείς στο πλαίσιο του οικογενειακού περιβάλλοντος ίσως συνιστά έναν ακόμη λόγο για την έλλειψη εξοικείωσης των παιδιών με αυτά. Η γενική εικόνα που προβάλλει είναι ότι τα παιδιά νηπιακής ηλικίας δεν ήταν επαρκώς εξοικειωμένα με τα βιβλία πληροφοριών.
Article Details
- How to Cite
-
Παπαδημητρίου Κ., & Στελλάκης Ν. (2021). Πρώτος γραμματισμός και αγόρια: Τα βιβλία πληροφοριών. Investigating the child’s World, 17, 24–33. https://doi.org/10.12681/icw.20955
- Issue
- Vol. 17 (2020)
- Section
- Scientific articles & educational projects
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
· Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
· Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
· Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.