THE ROLE OF INTERCULTURAL COUNCELING IN PRIMARY EDUCATION IN THE FRAMEWORK OF MULTICULTURALISM OF GREEK SCHOOL


Published: Jul 1, 2014
Keywords:
intercultural counseling primary education multicultural school
Αγγελική Μάνου (Angeliki Manou)
Abstract
The aim of the present study is the exploration of both the educators’ views regarding intercultural counseling in primary education and its role in the multicultural school reality. There will be reference to intercultural counseling, which is addressed to people from diverse cultural background and contributes to the interaction of different cultural and social groups. The general assessment of the survey’s results, which conducted on educators in Primary Education in Attica, is in agreement with intercultural counseling, as a perspective of intercultural dimension in education.
Article Details
  • Section
  • Scientific articles & educational projects
Downloads
Download data is not yet available.
References
Αγγελόπουλος, Η., Πολυδώρου, Α. & Πολυδώρου, Ε. (2006). Η Συμβουλευτική στο Πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο Ρόλος του Δασκάλου. Αθήνα: Προπομπός.
Ανδρεαδάκης, Ν. & Βάμβουκας, Μ. (2005). Οδηγός για την εκπόνηση και τη σύνταξη γραπτής ερευνητικής εργασίας, σεμιναριακής, πτυχιακής, διπλωματικής. Αθήνα: Ατραπός, σ. 63.
Γκόβαρης, Χρ. (2006). Αντιστάσεις ενάντια στην πολυπολιτισμικότητα – Αποδυνάμωση εθνοτικών στερεοτύπων μέσα από την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας. Στο Δ. Χατζηδήμου και Χ. Βιτσιλάκη, Το σχολείο στην κοινωνία της πληροφορίας και της πολυπολιτισμικότητας, σσ. 639-645, Πρακτικά ΙΑ΄ Διεθνούς Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Ρόδος, 21, 22 και 23 Οκτωβρίου 2005. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
Constantine, M. G., Hage, S. M., Kindaichi, M. M. & Bryant, R. M. (2007). Social justice and multicultural issues: Implications for the practice and training of counselors and counseling psychologists. Journal of Counseling & Development, 85, 24-29.
D’Andrea, M., & Daniels, J. (2001). Expanding our thinking about white racism. In J. G. Ponterotto, J. M. Casas, L. A. Suzuki, & C. M. Alexander (Eds.), Handbook of multicultural counseling, 289-310. Thousand Oaks: Sage.
Fend, Η. (1989). Κοινωνική ένταξη και εκπαίδευση. Μια εισαγωγή στην έρευνα της κοινωνικής ένταξης. (μτφρ. Γ.Σ. Κακαλέτρης). Αθήνα: Καστανιώτη (αρχική έκδοση: 1969).
Ivey, A.E., Ivey M.B. & Simek-Morgan, L. (1997). Counselling and Psychotherapy. A multicultural Perspective. Massachusetts: Allyn & Bacon.
Κλεφτάρας, Γ. (2009). Πολιτισμική και πολυπολιτισμική συμβουλευτική: άτομα με ειδικές ανάγκες-μειονότητες-μαθητές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Κοντάκος, A. & Πολεμικός, N. (2000). H μη λεκτική επικοινωνία στο νηπιαγωγείο (Β΄ έκδοση). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Κυριαζή, Ν. (2000). Η Κοινωνιολογική Έρευνα: Κριτική Επισκόπηση των Μεθόδων και των Τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικές Επιστημονικές Εκδόσεις.
Lago, C. & Thompson, J. (2002). Counselling and Race. In S. Palmer, (Ed.), Multicultural Counseling, 1-3. A reader: Sage.
Μπρούζος, Α. (2009). Ο εκπαιδευτικός ως λειτουργός Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού: Μια Ανθρωπιστική Θεώρηση της Εκπαίδευσης (Γ΄ έκδοση). Αθήνα: Gutenberg.
Νικολάου, Γ. (2000). Ένταξη και Εκπαίδευση των Αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Παπαχρήστος, Κ. & Πανταζοπούλου, Μ. (2001). Εκπαίδευση των μειονοτήτων, το πρόβλημα της Σχολικής Αποτυχίας και προτάσεις αντιμετώπισης στα πλαίσια της Συμβουλευτικής. Στο: Π. Γεωργογιάννης (Eπιμ.), Η ελληνική ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα, μια διαπολιτισμική προσέγγιση. (τ. 3). Πρακτικά 3ου Διεθνούς Συνεδρίου. Πάτρα, 6-9 Ιουλίου 2000, 287-313. Πάτρα: Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης ΚΕ.Δ.ΕΚ – Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών.
Παρασκευόπουλος, Ι.Ν. (1993β). Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας. Αθήνα: (αυτοέκδοση).
Σακελλαρίδης, Γ. (2010). Οδηγός διαπολιτισμικής μουσικής εκπαίδευσης. Συνδέοντας τη θεωρία με την πράξη. Αθήνα: Πεδίο.
Σταμάτης, Π. Ι. (2011). Εισαγωγή: έννοια και μορφές της επικοινωνίας. Στο Α. Κοντάκος & Φ. Καλαβάσης (Eπιμ.), Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, 17-18. Αθήνα: Διάδραση.
Σταμάτης, Π. Ι. (2009). Παιδαγωγική Επικοινωνία στην Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός.
Sue, D.W. & Sue, D. (1990). Counseling the culturally different. Theory and practice (2nd ed.). USA: John Wiley & Sonw, Inc.
Τσαπρούνης, Α. (2002). Η Συμβουλευτική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο. Αθήνα: Γρηγόρης.
Tucker, C. M., & Herman, K. C. (2007). Resolving the paradoxes of and barriers to patient-centered culturally sensitive health care: Lessons from the history of counseling and community psychology. Counseling Psychologist, 35, 735-743.
Χρυσαφίδης, Κ. (1998). Βιωματική-Επικοινωνιακή Διδασκαλία. Η Εισαγωγή της Μεθόδου Project στο Σχολείο (πρώτη ανατύπωση). Αθήνα: Gutenberg.