EARLY CHILDHOOD EDUCATORS’ VIEWS ON THE CONTRIBUTION OF PLASTIC ARTS TO PRESCHOOL EDUCATION


Published: Jul 1, 2014
Keywords:
development in a preschool aged child contribution of plastic arts
Αλεξάνδρα Μαραβέλη (Alexandra Maraveli)
Ευαγγελία Σβίρου (Evaggelia Svirou)
Βασιλική Πλιόγκου (Vasiliki Pliogkou)
Abstract
The purpose of this study was to explore the kindergarten teachers’ beliefs regarding the contribution of plastic arts to development in a preschool aged child. It was investigated whether the participation of an infant in creative and artistic activities plays a determinant role to his/her development in all sectors, such as the psychokinetic, the linguistic, the mental, the aesthetic etc. The questionnaire that was used for the data collection consisted of questions and the sample were eighty kindergarten teachers of the city of Thessaloniki. The research took place from February to March 2013. It is worth referring that according to the results obtained from the analysis of the questionnaires, the hypothesis that plastic arts
contribute positively to the holistic preschool age children’s development was confirmed.
Article Details
  • Section
  • Scientific articles & educational projects
Downloads
Download data is not yet available.
References
Ασπράκη, Γ.Ε.(2004). Επαγγελματική ηθική και δεοντολογία στην κοινωνική ανθρωπολογία. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 115, 157-180.
Βάος, Α. (2000). Εικαστική Αγωγή στην ελληνική εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Blackburn R. M., Browne J., Brooks B. & Jarman J.(2002). Explaining gender segregation. British Journal of Sociology, 53 (4).
Cohen, L., Manion, L. & Morrisson, K.(2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Daucher, H. & Seitz, R.(2003). Διδακτική των εικαστικών τεχνών. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Δαφέρμου, Χ., Κουλούρη, Π. & Μπασαγιάννη, Ε.(2006). Οδηγός Νηπιαγωγού. Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί, Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ – Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΟΕΔΒ).
Κακανά, Δ. & Σιμούλη Γ. (2008). Η προσχολική εκπαίδευση στον 21 αιώνα. Αθήνα: Επίκεντρο.
Κόφφας, Α. (1993). Δραστηριότητες αισθητικής αγωγής στο νηπιαγωγείο. Αθήνα: Β΄ Έκδοση.
Λαμπίρη, Ι., Δημάκη, Θ. & Παπαχρίστου Κ.(1995). Κοινωνικές έρευνες με στατιστικές μεθόδους. Αθήνα – Κομοτηνή: Αντ. Ν. Σακκουλά.
Ντολιοπούλου, Ε. (2002). Σύγχρονες τάσεις της προσχολικής αγωγής. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Javeau, C. (2000). Η έρευνα με ερωτηματολόγιο - Το εγχειρίδιο του καλού ερευνητή. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Παπαδοπούλου, Μ.(2004). Το πρόγραμμα της Έλλης Τρίμη για παιδιά Προσχολικής και Σχολικής ηλικίας. Αθήνα: Αδελφοί Κυριακίδη.
Πλιόγκου, Β.(2010). Από το μηχανισμό των Αντικυθήρων…στο Μιρό και το έργο του: εκπαιδευτικά προγράμματα Τελλόγλειου Ιδρύματος Τεχνών Α.Π.Θ. Εικαστική Παιδεία: Περιοδική Έκδοση της Ένωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων Μέσης Εκπαίδευσης, Νο 26, σ. 184-189.
Robson, C. (2007). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου. Αθήνα: Gutenberg.
Ρόμπινσον, Κ.(1999). Οι τέχνες στα σχολεία. Αθήνα: Καστανιώτης-Αισθητική Αγωγή.
Σαχίνη - Καρδάση, Α.(2007). Μεθοδολογία έρευνας, εφαρμογές στο χώρο της Υγείας. Αθήνα: Βήτα.
Σίλλερ, Π. & Ροσσάνο Τ.(1993). Δημιουργική απασχόληση στο Νηπιαγωγείο και στον Παιδικό Σταθμό (μτφρ. Δέσποινα Πρίνια). Αθήνα: Πατάκη.
ΥΠΕΠΘ-ΠΙ (2010). Πρόγραμμα Σπουδών Εικαστικών Τεχνών Κύπρος: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων.
ΥΠΕΠΘ - ΠΙ, (1998). Ενιαίο πλαίσιο προγράμματος σπουδών αισθητικής αγωγής. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.