Cinema and children. An attempt to develop the field's chart


Published: Jul 1, 2009
Keywords:
cinema children research cinema education
Μένης Θεοδωρίδης (Menis Theodoridis)
Abstract
This present «chart» of issues relating cinema with the study of childhood, is the result of an effort «to get to know each other» among people who, having different starting points, may approach this field being engaged in research or educational activities. Care has been taken to classify (sometimes just by recording different cases briefly) all possible aspects of the area «Cinema and children» as well as to suggest some possible ways of studying them. Actually, studying the pedagogical dimensions of a highly influential field such as cinema, with roots both in arts and society, often raises a familiar question of validity: whose point of view is the most valid? The point of view of a filmmaker or the one expressed by a film expert or a film critic or even the view of a social scientist or a psychologist? It refers to a question with no answer, as all above views are closely related and their object is continuously evolving, embracing a number of transacting variables. The intention of this present «chart» would be to suggest to those from different perspectives (filmmakers addressing to children, researchers and academics etc.) that it might be worthwhile to become aware of views and methodological tools coming from «another» viewpoint, particularly from the most «remote» ones.
Article Details
  • Section
  • Scientific articles & educational projects
Downloads
Download data is not yet available.
References
Buckingham, D. (2008). Εκπαίδευση στα MME. Μτφρ. Ι. Σκαρβέλη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Craggs, CE. (2003). Εκπαίδευση για τα media στο δημοτικό σχολείο. Μτφρ. Ε. Τσιλίγκου. Θεσσαλονίκη: Κώδικας.
Δελβερούδη, Λ. (2004). Οι νέοι στις κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου 1948-1974. Αθήνα: Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας (ΓΓΝΓ). Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών (EIE).
Θεοδωρίδης, Μ. (2002). Γνωριμία με την Οπτικοακουστική Έκφραση: Προτάσεις του Προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ - Εκπαίδευση και Πολιτισμός» για την καθιέρωση της οπτικοακουστικής παιδείας στο σχολείο. Η Λέσχη των Εκπαιδευτικών, 27, 33-38.
Θεοδώρου Β., Μουμουλίδου, Μ., & Οικονομίδου, Α. (Επιμ.). (2006). «Πιάσε με, αν μπορείς...». Η παιδική ηλικία και οι αναπαραστάσεις της στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Αθήνα: Αιγόκερως.
Κουρτη, Ε. (2003). Ο αλφαβητισμός στα MME στο νηπιαγωγείο. Στο Γλώσσα και μαθηματικά στην προσχολική ηλικία. Πρακτικά Συνεδρίου. Ρέθυμνο: Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Κουρτη, Ε. (2004). Εκπαίδευση και τηλεόραση. Στο Δ. Λεβεντάκος (Επιμ.). Τηλεόραση και ελληνική κοινωνία (σσ. 113-133). Αθήνα: Εικών.
Μαυροσκοΰφης, Δ. (2005). Ο κινηματογράφος ως ιστορική πηγή: θεωρία, μεθοδολογία και πρακτική εφαρμογή. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 142, 95-107.
Μπάρμπας, T., & Παρασκευόπουλος, Σ. (2008). Διερεύνηση της αξιοποίησης του ντοκιμαντέρ φύσης ως εργαλείο ευαισθητοποίησης στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από τους εκπαιδευτικούς της Α/βάθμιας. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 152, 96-114.
Ντάβου, Μ. (Επιμ.). (2007). Αφιέρωμα: Αγωγή και εκπαίδευση στα μέσα επικοινωνίας. Ζητήματα Επικοινωνίας, 6.
Παγουλάτος, Α. (1998). Ο Ιταλικός Νεορεαλισμός τα παιδιά και οι νέοι. Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αρχαίας Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους. Το παιδί στον Ιταλικό Νεορεαλισμό (σσ. 10-23). Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Ηλείας/Ηλειακή Α.Ε.
Πολιτιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (2001). Παιδί και κινηματογράφος. Αθήνα: Σαββάλας.
Σπύρου, Δ. (2004). Η παιδική ηλικία στις ταινίες του Φρανσουά Τρυφό. Αθήνα: Νεανικό Πλάνο.
Σύγχρονη Εκπαίδευση, (2005). Φάκελος εργασίας: Κινημαιογράφος και Εκπαίδευση, 142, 43107.
Χαραμής, Π. (Επιμ.). (2001). Η αξιοποίηση των MME στο σχολείο. Δυνατότητες - Όρια - Προοπτικές. Αθήνα: Σχολή Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου.
Ηλεκτρονική