Ο ρόλος του δασκάλου στην εκπαιδευτική πραγματικότητα: Το αποτέλεσμα της διαπλοκής τριών πλαισίων αναφοράς


Ευαγγελία Σεραφείμ-Ρηγοπούλου (Evaggelia Serafim-Rigopoulou)
Abstract
Teachers nowadays are forced to undertake more demanding roles than in the past. That seems to be a wider international phenomenon that affects teachers' status. 426 teachers in 100 schools in the country of Evros in Northern Greece took part in our research and they rank by degree of importance 9 status factors and express their opinion about whether society at large and the state, in particular, appreciate their work. The renovation established in Greece in 1997 is going to change many factors in teachers' job but the point is that teachers' lowbudget preparation and low expectation from their studies must be changed, if we want to have teachers', students' and society's needs met.
Article Details
  • Section
  • Scientific articles & educational projects
Downloads
Download data is not yet available.
References
Αλτουσέρ (1983): Θέσεις, εκδ. Αθήνα: θεμέλιο, δ» έκδ.
Βακαλιός Θανάσης (1994): Θέματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Θεσα/νικη: εκδ.Παρατηρητής.
Βάμβουκας Μ. 1982: Κίνητρα του διδασκαλικού επαγγέλματος, Ηράκλειο.
Banks Olive (1987): Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Θεσ/νίκη: Παρατηρητής.
Bottomore Τ.Β. (1974): Κοινωνιολογία, μετ. Δ. Τσαούση, γ' έκδοση, Αθήνα: εκδ. Gutenberg
Blackledge- Hunt. (1995): Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Εκδ. Έκφραση, σειρά Εκπαιδευτική Βιβλιοθήκη (Εκδ.μεταίχμιο).
Βώρος Φ. (1997): Η φιλοσοφία της εκπαίδευσης. Αθήνα: Εκδ.του «Εκπαιδευτικού Συνδέσμου».
Giddens Α. (1989): Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία, μετ. Δ.Τσαούση, γ' έκδοση, Αθήνα: εκδ. Οδυσσέας.
Giddens Α. (1993): Πολιτική και Κοινωνιολογία στη σκέψη του Max Weber, μετ. Β. Ιακώβου, Γ. Σταυρακάκης, Αθήνα: εκδ.Οδυσσέας.
Γεώργας Δ. (1984): Στοιχεία Κοινωνικής Ψυχολογίας, Αθήνα: Πανεπιστημιακές Παραδόσεις, τόμ. Γ.
Γώγου Κρητικού (1994): Κοινωνικές Αλληλεπιδράσεις- Κοινωνικές αναπαραστάσεις, Τι λένε οι δάσκαλοι για τους γονείς, Αθήνα: εκδ.πορεία.
Δημητριάδου Κ. 1982: Με ποια κριτήρια επιλέγει ο Έλληνας εκπαιδευτικός το επάγγελμα του.Μια εμπειρική έρευνα. Εκδ. Κυριακίδη, Παιδαγωγική και Εκπαίδευση, Θεσ/νίκη: Δ/νση Ξωχέλης και άλλοι.
ΔΟΕ. (1983): Πρακτικά Πρώτου Πανελληνίου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου, 26-29 Μαΐου, Αθήνα.
Μουχάγιερ Χ.Σ. (1985): Συγκρούσεις στο έργο τον εκπ/κού. Μια έρευνα για τον εκπ/κό της Μέσης Εκπαίδευσης. Θεσ/νίκη: Εκδ.Κυριακίδη, σειρά «Παιδαγωγικές Μελέτες και Έρευνες», Δ/νση Π.Δ. Ξωχέλης και άλλοι.
Guy Neave (1998): Οι εκπαιδευτικοί, Προοπτικές για το εκπαιδευτικό επάγγελμα στην Ευρώπη. Αθήνα: Εκδ. Έκφραση (Μεταίχμιο).