Ο ρόλος του παιδαγωγού στην ενίσχυση των κοινωνικών ανταλλαγών στα βρεφικά τμήματα


Νατάσα Παπαπροκοπίου (Natasa Papaprokopiou)
Abstract

Δεν διατίθεται περίληψη.

Article Details
  • Section
  • Scientific articles & educational projects
Downloads
Download data is not yet available.
References
Altrichter, Η., Posch, P., & Somekh, Β. (2001). Οι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Blurton, Jones Ν., (1972). Categories of child interaction. In Ethological Studies of Child Behavior. London: Cambridge University Press.
CRESAS (1991). Naissance d' une pédagogie interactive. Paris: ESF/INRP
CRESAS (1987). On n'apprend pas tout seul. Interactions Sociales et
Construction de Savoirs. Paris: E.S.F.
Eliott, J. 1985. Educational action research, p.p. 231-250. In Nisbet,
J,, et al, World yearbook of Education: Research, Policy and Practice. London: Kogan Page.
Mantovani, S., & Musatti,T. (1996). New educational provisions for young children in Italy. European Journal of Psychology of Education, 11, 119-128.
Musatti,T. (1993). Meaning between Peers: The Meaning of Peer. Cognition and Instruction, II, 241-250.
Papaprokopiou Natacha, (1988). Les structures d'accueil pour les enfants de moins de trois ans en Grèce. Réflexions critiques et perspectives d'Avenir. Doctorat 3eme cycle - Paris V. Université René Descartes.
Rayna, S. (2001). The very beginnings of togetherness in shared play among young children. International Journal of Early Years Education, 9, N. 2,109-115.
Sinclair H., Stambak M., Lesine Ir., Rayna S., & Berba M., (1982). Les Bébés et les Choses, Paris: P.U.F.
Stambak, M., Barrière, M., Bonica, L., Maisonnet, R., Rayna, S., & Verba, M. (1983). Les bébés entre eux: inviter, découvrir, et jouer ensemble. Paris: P.U.F.
Verba M., Sinclaire H., & Stambak M.(1982). "Physical Knowledge and Social Interaction in Children from 18 to 24 Months of Age. In Forman, C. (Eds.) Action & Thought. New York: Academic Press.
Winter, R. (1982). Dilemma Analysis: A contribution to methodology for action research. Journal of Education, 12, 3,161-74.
ΕΑΔΑΠ, (2001). Προς μία συμμετοχική και συνεργατική επιμόρφωση. Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.
Μπαγάκης, Γ. (2005) «Προς αναζήτηση σύγχρονων, λειτουργικών στοιχείων της επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού: Ο ρόλος του «κριτικού φίλου» και του διευκολυντή (facilitator)». Στο Κ. Βρατσάλης (επιμ.), Κείμενα επιμόρφωσης. Αθήνα: Ατραπός.
Παπαπροκοπίου, Ν., & Παπαδάκου, Ε. (2004). Δέκα χρόνια SYNERGY. Αθήνα: ΕΑΔΑΠ.