Editorial 2021
Abstract
Οι δύο τελευταίες σχολικές χρονιές έδωσαν στην εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση αναπάντεχα τον πρωταγωνιστικό ρόλο, διεθνώς, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19 και των συνεπαγόμενων εκτάκτων συνθηκών. Σε πολλές χώρες ξεκίνησε η «επείγουσα εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση», όρος που πρωτοεμφανίστηκε το 2020, για να αντιμετωπιστεί η πρωτόγνωρη κατάσταση με μεθόδους απομακρυσμένης διδασκαλίας («Επείγουσα Απομακρυσμένη Διδασκαλία» -“Emergency Remote Teaching”).
Ένα τέτοιο μεγάλο εγχείρημα, χωρίς προηγούμενο, ξεκίνησε και στη χώρα μας με το αναγκαστικό κλείσιμο των σχολείων τον Μάρτιο του 2020.
Οι νέες σύνθετες πρωτόγνωρες συνθήκες απαιτούν νέους ρόλους για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της σχολικής εκπαίδευσης. Τα εκπαιδευτικά συστήματα δοκιμάζονται στους τρόπους και τις μεθόδους αναζητώντας τη διατήρησης της εκπαιδευτικής πράξης, την παιδαγωγική ευθύνη, τη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και την τεχνολογική ετοιμότητα.
Η εκπαιδευτική κοινότητα περιμένει από το Υπουργείο Παιδείας μια πιο συντονισμένη στρατηγική βασισμένη πάνω σε θέματα παιδαγωγικού σχεδιασμού και όχι απλά αναφορές σε τεχνολογικό εξοπλισμό και προγράμματα. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αποφασίσει η πολιτική ηγεσία τη δημιουργία ενός ευέλικτου φορέα για τον συντονισμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Article Details
- Zitationsvorschlag
-
- Ausgabe
- Bd. 17 Nr. 1 (2021)
- Rubrik
- Editorial