Η Ανεστραμμένη Τάξη στη Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Μια Ανασκόπηση της Διεθνούς Εμπειρίας
Abstract
Η πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 δημιούργησε μια πρωτοφανή πίεση προς τα εκπαιδευτικά συστήματα να εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ως βασικό μεθοδολογικό εργαλείο για τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας (Μάρτιος – Ιούνιος 2020), υπολογίζεται ότι περίπου 1.6 δισεκατομμύρια μαθητές σε όλο τον κόσμο, έμειναν εκτός του φυσικού χώρου του σχολείου. Την περίοδο αυτή ανέκυψαν σημαντικά ερωτήματα ως προς την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών και των μαθητών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, με το ζήτημα της πρόσβασης στην τεχνολογία να δημιουργεί σοβαρούς περιορισμούς, ιδιαίτερα για μαθητές που προέρχονται από λιγότερο προνομιούχα κοινωνικά στρώματα. Ακόμη, όμως, και στις περιπτώσεις που η πρόσβαση στην τεχνολογία ήταν δεδομένη, ανοικτό παραμένει το ερώτημα κατά πόσο δημιουργούνται οι παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ουσιαστική εμπλοκή των μαθητών στη μάθηση. Με δεδομένο ότι η μελέτη της σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως εφαρμόζεται κατά το τελευταίο εξάμηνο με τα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία COVID-19, αξιοποιεί την παιδαγωγική συζήτηση για τη διδασκαλία και τη μάθηση σε εξ αποστάσεως περιβάλλοντα, η παρούσα εργασία επιχειρεί να αποτυπώσει τη διεθνή εμπειρία για τον τρόπο εφαρμογής της ανεστραμμένης τάξης ως εκπαιδευτικής προσέγγισης στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Article Details
- How to Cite
-
Μουζάκης Χ., Δανοχρήστου Π., & Κουτρομάνος Γ. (2021). Η Ανεστραμμένη Τάξη στη Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Μια Ανασκόπηση της Διεθνούς Εμπειρίας. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 17(1), 38–57. https://doi.org/10.12681/jode.25451
- Issue
- Vol. 17 No. 1 (2021)
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.