Η συμπληρωματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη νηπιακή ηλικία μέσα από το παράδειγμα μιας έρευνας δράσης στη μουσειακή αγωγή
Περίληψη
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (εξΑΕ) είναι μία μέθοδος που εφαρμόζεται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά δεδομένα, ωστόσο, που υπάρχουν για την εφαρμογή της σε παιδιά νηπιακής ηλικίας είναι ελάχιστα. Η παρούσα εργασία στοχεύει στο να διερευνηθούν οι δυνατότητες που προσφέρει η εξΑΕ στον εμπλουτισμό της μαθησιακής εμπειρίας των παιδιών νηπιακής ηλικίας, μέσα από ένα παράδειγμα συμπληρωματικής μουσειακής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη συμβολή της τεχνολογίας. Για τις ανάγκες της εργασίας διενεργήθηκε έρευνα δράσης στην οποία συμμετείχαν δεκαεπτά νήπια ολοήμερου τμήματος νηπιαγωγείου καθώς και η εκπαιδευτικός-ερευνήτρια. Για τη συλλογή πληροφοριών χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της δομημένης συνέντευξης με χρήση ερωτηματολογίου καθώς και η μη δομημένη παρατήρηση των νηπίων σε όλη τη διάρκεια της παρέμβασης. Η εφαρμογή μουσειακής αγωγής από απόσταση συνέβαλλε στο να αποκτήσουν τα παιδιά γνώσεις και όχι απλά να αποκομίσουν εντυπώσεις και ενθουσιασμό. Συνεπώς, οι πρώτες πληροφορίες για την εφαρμογή συμπληρωματικής εξ αποστάσεως μουσειακής εκπαίδευσης σε σχέση με τον εμπλουτισμό της μαθησιακής εμπειρίας των νηπίων αποτιμώνται ως θετικές. Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι η από απόσταση εκπαίδευση είναι δυνατόν να εφαρμοστεί με επιτυχία και σε αυτή την ηλικία. Σίγουρα ασφαλέστερα επιστημονικά συμπεράσματα για την εφαρμογή της θα προκύψουν από την επανάληψη αυτής ή παρόμοιας έρευνας με μεγαλύτερο δείγμα νηπίων. Η εργασία αυτή ωστόσο ανοίγει νέες προοπτικές για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη νηπιακή ηλικία και παράλληλα δίνει το ερέθισμα να διερευνηθούν άλλες παράμετροι, όπως το εκπαιδευτικό υλικό και ο ρόλος του/της νηπιαγωγού στη μέθοδο της από απόσταση εκπαίδευσης των νηπίων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
- Τεύχος
- Τόμ. 12 Αρ. 2 (2016)
- Ενότητα
- Μέρος πρώτο / Section 1