Πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης «Ψηφιακός Γραμματισμός στα Οπτικοακουστικά Μέσα σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης»: Αποτελέσματα και Προτάσεις από την Πιλοτική Εφαρμογή
Résumé
Οι προκλήσεις αλλά και οι δυνατότητες που παρέχει το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον απαιτούν τη μεθοδική προσέγγιση του ψηφιακού γραμματισμού από την πρώτη εκπαιδευτική βαθμίδα. Περιβάλλοντα Μάθησης στο Διαδίκτυο εξοικειώνουν τους νέους με τα ψηφιακά Μέσα και συμβάλλουν στην ανάπτυξη ψηφιακών γραμματισμών. Ειδικότερα, τα Οπτικοακουστικά Μέσα, επιφέρουν αλλαγές στη διδασκαλία εμπλέκοντας τους μαθητές σε πλούσιες αλληλεπιδραστικές μαθησιακές εμπειρίες, μετατρέποντάς τους από παθητικούς δέκτες σε ενεργούς συμμετέχοντες. Προϋπόθεση είναι οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν τρόπους να αξιοποιούν τα οπτικοακουστικά μέσα ως ένα περιβάλλον ενεργής μάθησης. Το πρόγραμμα επιμόρφωσης «Ψηφιακός Γραμματισμός σε Οπτικοακουστικά Μέσα σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης» του Πανεπιστημίου Αιγαίου υλοποιήθηκε το φθινόπωρο του 2018 με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είχε στόχο την υποστήριξη του ψηφιακού γραμματισμού στα Οπτικοακουστικά Μέσα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο άρθρο παρουσιάζονται ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και υλοποίηση καθώς και τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος επιμόρφωσης. Επιπλέον, αναδεικνύονται οι προβληματισμοί, οι προτάσεις των εκπαιδευτικών και τα συμπεράσματα με στόχο τη δημιουργία αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης με επίκεντρο τα Οπτικοακουστικά Μέσα στο σύγχρονο σχολείο.
Article Details
- Comment citer
-
- Numéro
- Vol. 15 No 1 (2019)
- Rubrique
- Μέρος πρώτο / Section 1