Striving for a thorough understanding of the discipline: A commentary on the first four papers
Περίληψη
This commentary looks at the first four articles, those by Hazel Francis, David Hay, Max Scheja and Anna Bonnevier, and Lennart Svensson. Each of these four papers examines the processes by which students come to understand, or fail to understand, ideas within academic disciplines. It concentrates on those ideas introduced in the four papers that contribute most strongly to the main theme of this Special Issue in clarifying the nature of the learning processes through which students strive to reach a thorough understanding. Although the theoretical frameworks used in the analyses are quite different, the conclusions reached nevertheless seem to offer complementary views of how students come to understand. In this commentary, certain aspects from each of the articles are highlighted, leading to a more general discussion to consider how these papers extend the research on student understanding.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Entwistle, N. (2020). Striving for a thorough understanding of the discipline: A commentary on the first four papers. Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 17(3), 307–312. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23769
- Τεύχος
- Τόμ. 17 Αρ. 3 (2010)
- Ενότητα
- ΣΧΟΛΙΟ
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Το περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ έχει υιοθετήσει μία πολιτική Platinum open-access. Τα έξοδα υποβολής, επεξεργασίας ή δημοσίευσης των εργασιών καλύπτονται από την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιευμένων εργασιών προστατεύονται από την άδεια 'Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International'. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Η άδεια αυτή επιτρέπει σε τρίτους, να χρησιμοποιούν την εργασία σε οποιαδήποτε μορφή, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση στο περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Επιπλέον, κάθε διανομή της εργασίας οφείλει να γίνεται με τους ίδιους όρους διανομής, δηλαδή με την ίδια άδεια Creative Commons.