Research into student understanding within university courses: A commentary on the last three papers
Περίληψη
This commentary looks at the last three articles on the special issue, those by Velda McCune, Evangelia Karagiannopoulou and Sue
Hallam and Hazel Francis. The first two papers focus on exploring students’ understanding. Velda McCune explores learner identities and the will to understand of undergraduate bioscience students. Evagelia Karagiannopoulou analyses the effect of in-class experiences and the nature of examinations on understanding of final-year psychology students. The third paper by Sue Hallam and Hazel Francis deals indirectly with understanding and focuses on analysing students’ conceptions of the nature of argument. Skills of argumentation are a crucial part of critical thinking skills which, in turn, have been shown to be related to the deep approach to learning.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Lindblom - Ylanne, S. (2020). Research into student understanding within university courses: A commentary on the last three papers. Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 17(4), 361–364. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23773
- Τεύχος
- Τόμ. 17 Αρ. 4 (2010)
- Ενότητα
- ΣΧΟΛΙΟ
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Το περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ έχει υιοθετήσει μία πολιτική Platinum open-access. Τα έξοδα υποβολής, επεξεργασίας ή δημοσίευσης των εργασιών καλύπτονται από την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιευμένων εργασιών προστατεύονται από την άδεια 'Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International'. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Η άδεια αυτή επιτρέπει σε τρίτους, να χρησιμοποιούν την εργασία σε οποιαδήποτε μορφή, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση στο περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Επιπλέον, κάθε διανομή της εργασίας οφείλει να γίνεται με τους ίδιους όρους διανομής, δηλαδή με την ίδια άδεια Creative Commons.