Η μαθητική διαρροή στην Περιφέρεια Θεσσαλίας: μία εμπειρική συγκριτική ανάλυση του πληθυσμού των ενήλικων εκπαιδευόμενων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστημάτων Κράτησης
Resumen
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η συγκριτική ανάλυση του φαινομένου της Μαθητικής Διαρροής μεταξύ των Νομών της Περιφέρειας Θεσσαλίας, μία περιφέρεια με υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου. Αποτελεί μία εμπειρική συγκριτική ανάλυση ανάμεσα σε ενήλικους εκπαιδευόμενους, οι οποίοι ως ανήλικοι είχαν εγκαταλείψει πρόωρα την εκπαίδευση και πλέον φοιτούν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστημάτων Κράτησης. Συγκεκριμένα εξετάζονται τα αίτια της αρχικής Μαθητικής Διαρροής κατά τη διάρκεια της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και συγκρίνονται οι πληθυσμοί των εκπαιδευόμενων στις δομές εκπαίδευσης ενηλίκων των Νομών της περιφέρειας. Το μοντέλο της έρευνας επιβεβαιώθηκε κατά την επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση με την προτεινόμενη κατηγοριοποίηση των αιτιών της Μαθητικής Διαρροής σε οικονομικούς, κοινωνικούς, ατομικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι όσον αφορά τα αίτια της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις ανάμεσα στους Νομούς της ίδιας Περιφέρειας. Επιπλέον, όσον αφορά τη σύγκριση των πληθυσμών των εκπαιδευόμενων των δομών εκπαίδευσης δεύτερης ευκαιρίας των Νομών που λειτουργούν εντός και εκτός καταστημάτων κράτησης, η μελέτη καταλήγει ότι παρότι ο πληθυσμός των ενήλικων εκπαιδευόμενων που επιστρέφουν στην εκπαίδευση αποτελούν μία ετερογενή πληθυσμιακή ομάδα, ως προς το φύλο και τη χώρα προέλευσης, δεν εμφανίζουν διαφορές ως προς τα αρχικά αίτια εγκατάλειψης της εκπαίδευσης.
Article Details
- Cómo citar
-
Μπιτσάκος Ν. (2023). Η μαθητική διαρροή στην Περιφέρεια Θεσσαλίας: μία εμπειρική συγκριτική ανάλυση του πληθυσμού των ενήλικων εκπαιδευόμενων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστημάτων Κράτησης. Θέματα Επιστημών Αγωγής, 2(1), 83–97. https://doi.org/10.12681/thea.30838
- Número
- Vol. 2 Núm. 1 (2023)
- Sección
- Επιστημονική Αρθρογραφία