Ανάπτυξη Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Δημοτικού βασισμένα στις ΤΠΕ και αξιολόγησή τους μέσω των στάσεων των εκπαιδευτικών
Abstract
Στο άρθρο παρουσιάζεται η κατασκευή και αξιολόγηση μιας σειράς δραστηριοτήτων για το Δημοτικό Σχολείο, οι οποίες σχεδιάστηκαν υπό το πρίσμα της προσέγγισης STEAM και εντάχθηκαν στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στοχεύοντας στη βελτίωση των στάσεων των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ. Οι δραστηριότητες απευθύνονται σε διαφορετικές τάξεις, ωστόσο φέρουν κοινά χαρακτηριστικά περιεχομένου, δομής και μεθοδολογίας. Ως εργαλείο μέτρησης στάσεων για τις ΤΠΕ αξιοποιήθηκε η κλίμακα UTAUT. Η επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση κατέδειξε 5 παράγοντες της κλίμακας σε δείγμα 201 ατόμων. Οι παράγοντες αυτοί ελέγχθηκαν μη παραμετρικά σε δείγμα 21 ατόμων που απάντησαν στην κλίμακα πριν και μετά την εφαρμογή των δραστηριοτήτων. Οι έλεγχοι Wilcoxon κατέδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στις στάσεις της πειραματικής ομάδας. Επιπλέον, τα στοιχεία της έρευνας καταδεικνύουν δυσκολία υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, η οποία εντείνει την αναγκαιότητα κατασκευής δραστηριοτήτων, πόρων και επιμορφώσεων κατάλληλων να εγείρουν το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών και, κατ’ επέκταση, να βελτιώνουν τις στάσεις τους για τις ΤΠΕ.
Article Details
- Come citare
-
Κωστάκη Σ. Μ., & Λιναρδάκης Μ. (2023). Ανάπτυξη Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Δημοτικού βασισμένα στις ΤΠΕ και αξιολόγησή τους μέσω των στάσεων των εκπαιδευτικών. Θέματα Επιστημών Αγωγής, 2(2), 17–41. https://doi.org/10.12681/thea.35212
- Fascicolo
- V. 2 N. 2 (2023)
- Sezione
- Επιστημονική Αρθρογραφία