Ανάλυση Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Εκπαιδευτικών Βίντεο: Οι Περιπτώσεις της ΕΡΤ και του ΡΙΚ
Résumé
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών βίντεο που παρήγαγε η ΕΡΤ και το ΡΙΚ το χρονικό διάστημα Μάρτιος 2019- Ιούνιος 2021 ως έκτακτο μέτρο κάλυψης του προβλήματος της «επείγουσας» εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για την επίτευξή του ακολουθήθηκε η ερευνητική μεθοδολογία της ποσοτικοποιημένης ανάλυσης περιεχομένου, που περιλάμβανε δύο στάδια, την δημιουργία της ρουμπρίκας- πρωτοκόλλου αξιολόγησης, για την οποία αξιοποιήθηκαν αρχές Πολυμεσικής μάθησης, σχεδιασμούς βίντεο αλλά και γνωσιακές θεωρίες, και την ανάλυση του περιεχομένου των βίντεο. Συνολικά εξετάστηκαν 40 βίντεο-μαθήματα από την ΕΡΤ και 20 από το ΡΙΚ από 2 ερευνητές. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται πως η προσπάθεια που έγινε για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών βίντεο είχε αρκετά αδύναμα στοιχεία, και δεν πληροί σε μεγάλο βαθμό ποιοτικά χαρακτηριστικά που μπορούν να αντληθούν από την υπάρχουσα βιβλιογραφία, σχετικά με τα εκπαιδευτικά βίντεο.
Article Details
- Comment citer
-
Χαραλαμπίδου Χ., & Σοφός Α. (Λοΐζος). (2023). Ανάλυση Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Εκπαιδευτικών Βίντεο: Οι Περιπτώσεις της ΕΡΤ και του ΡΙΚ. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 4(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.34266
- Rubrique
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.