Το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» ως διδακτικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών δημοτικού στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού.
Abstract
Γενικός στόχος του παρόντος άρθρου είναι η διερεύνηση του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του ΔΜΠΣ «Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (Online) Εκπαίδευσης» και συγκεκριμένα στα πλαίσια του μαθήματος «Ανάπτυξη Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού» με διδάσκοντα τον κύριο Σοφό Αλιβίζο. Επηρεασμένοι από το φαινόμενο της προσφυγικής κρίσης, προχωρήσαμε στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ με κύριο θέμα την ένταξη των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το ντοκιμαντέρ, έχει σχεδιαστεί για μαθητές που φοιτούν στην έκτη τάξη του δημοτικού σχολείου, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί και για άλλους επιμορφωτικούς σκοπούς, απευθυνόμενο σε ευρύτερο κοινό. Κύριος στόχος, έπειτα από την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού ντοκιμαντέρ, είναι η ενημέρωση των παιδιών για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά πρόσφυγες ερχόμενα στην Ελλάδα, η ευαισθητοποίησή τους, αλλά και η επιμόρφωσή τους αναφορικά με το τι είναι τελικά η Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων και το τμήμα ΖΕΠ που παρακολουθούν πολλοί συμμαθητές τους και που συχνά δε γνωρίζουν πραγματικά περί τίνος πρόκειται. Ακόμη, στόχο αποτελεί η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με το πώς η Δομή Προσωρινής Φιλοξενίας Προσφύγων και το τμήμα ΖΕΠ μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά πρόσφυγες, κυρίως στο εκπαιδευτικό κομμάτι. Για την επίτευξη των στόχων αυτών, προτείνονται εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Article Details
- Come citare
-
Αγκαθίδου Α., Δημοπούλου Β. Π., Σάββα Π., & Σοφός Α. (Λοΐζος). (2025). Το εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ «Γέφυρες Γνώσης» ως διδακτικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών δημοτικού στο πλαίσιο της Ανάπτυξης Ψηφιακού Οπτικοακουστικού Υλικού. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 6(2). https://doi.org/10.12681/afiinmec.39824
- Fascicolo
- V. 6 N. 2 (2025): Special issue
- Sezione
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.