Η εξέλιξη της ομαδικής και ατομικής επιχειρηματολογίας, καθώς και της γνώσης περιεχομένου των φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε. (ΕΚΠΑ) σε προβλήματα Νευτώνειας Μηχανικής


¨Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, Τόμος 2, Αρ. 2 (2022), 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΝΕΦΕΤ, Ειδικό Τεύχος
Δημοσιευμένα: Dec 29, 2022
Γεώργιος Τσιφτσής
Κρυσταλλία Χαλκιά
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εξετάζει την εξέλιξη της ατομικής και ομαδικής επιχειρηματολογίας των φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε. (ΕΚΠΑ). Το δείγμα αποτελούνταν από δεκαεπτά προπτυχιακούς φοιτητές/τριες, κατανεμημένους/ες σε τέσσερις ομάδες. Η έρευνα βασίστηκε σε ομαδικές συζητήσεις των φοιτητών/τριών σε πέντε προβλήματα Νευτώνειας Μηχανικής εναλλασσόμενες με τις παρεμβάσεις του ερευνητή και πραγματοποιήθηκε μέσω Skype λόγω της πανδημίας Covid-19. Οι συζητήσεις βιντεοσκοπήθηκαν και η προφορική επιχειρηματολογία αναλύθηκε με βάση το μοντέλο των Clark και Sampson. Tα γραπτά επιχειρήματα πριν και μετά την παρέμβαση (pre-και post-tests) αξιολογήθηκαν με βάση το μοντέλο των McNeill και Krajcik. Τα αποτελέσματα της ομαδικής επιχειρηματολογίας έδειξαν συνεχή βελτίωση στη μία ομάδα και αυξομειώσεις στις άλλες τρεις ομάδες, ενώ της ατομικής επιχειρηματολογίας βελτίωση των περισσότερων φοιτητών/τριών μεταξύ πρώτου και πέμπτου προβλήματος, αλλά με διακυμάνσεις μεταξύ των ενδιάμεσων προβλημάτων. Τα αποτελέσματα των pre-και post-tests έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στις δεξιότητες επιχειρηματολογίας των φοιτητών/τριών και στην εννοιολογική κατανόηση των τριών από τα πέντε προβλήματα.


 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρο Ερευνητικό
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)