Η εξέλιξη της ομαδικής και ατομικής επιχειρηματολογίας, καθώς και της γνώσης περιεχομένου των φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε. (ΕΚΠΑ) σε προβλήματα Νευτώνειας Μηχανικής
Abstract
Η παρούσα έρευνα εξετάζει την εξέλιξη της ατομικής και ομαδικής επιχειρηματολογίας των φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε. (ΕΚΠΑ). Το δείγμα αποτελούνταν από δεκαεπτά προπτυχιακούς φοιτητές/τριες, κατανεμημένους/ες σε τέσσερις ομάδες. Η έρευνα βασίστηκε σε ομαδικές συζητήσεις των φοιτητών/τριών σε πέντε προβλήματα Νευτώνειας Μηχανικής εναλλασσόμενες με τις παρεμβάσεις του ερευνητή και πραγματοποιήθηκε μέσω Skype λόγω της πανδημίας Covid-19. Οι συζητήσεις βιντεοσκοπήθηκαν και η προφορική επιχειρηματολογία αναλύθηκε με βάση το μοντέλο των Clark και Sampson. Tα γραπτά επιχειρήματα πριν και μετά την παρέμβαση (pre-και post-tests) αξιολογήθηκαν με βάση το μοντέλο των McNeill και Krajcik. Τα αποτελέσματα της ομαδικής επιχειρηματολογίας έδειξαν συνεχή βελτίωση στη μία ομάδα και αυξομειώσεις στις άλλες τρεις ομάδες, ενώ της ατομικής επιχειρηματολογίας βελτίωση των περισσότερων φοιτητών/τριών μεταξύ πρώτου και πέμπτου προβλήματος, αλλά με διακυμάνσεις μεταξύ των ενδιάμεσων προβλημάτων. Τα αποτελέσματα των pre-και post-tests έδειξαν στατιστικά σημαντική βελτίωση στις δεξιότητες επιχειρηματολογίας των φοιτητών/τριών και στην εννοιολογική κατανόηση των τριών από τα πέντε προβλήματα.
Article Details
- How to Cite
-
Τσιφτσής Γ., & Χαλκιά Κ. (2022). Η εξέλιξη της ομαδικής και ατομικής επιχειρηματολογίας, καθώς και της γνώσης περιεχομένου των φοιτητών/τριών του Π.Τ.Δ.Ε. (ΕΚΠΑ) σε προβλήματα Νευτώνειας Μηχανικής. Research in Science & Technology Education, 2(2). https://doi.org/10.12681/riste.30649
- Section
- Research Article
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC-BY-NC-SA that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.