The Journal of Research in Science and Technology Education is the official journal of the Greek Association for Education in Science and Technology (AfEST). AfEST is a non-profit Scientific Organization representing Greek and Cypriot scientists involved in research and education in the field of Science and Technology Education. Specifically, members of the Association are researchers who have a common interest in:
- the study of the aims and the phenomena of Learning and Teaching Science and Technology,
- the factors that influence these phenomena,
- the development of teaching material and case studies that aim at cultivating scientific thinking and students' interest in Science and Technology.
More information about AfEST can be found in www.enephet.gr
Announcements
Πρόσκληση για την υποβολή άρθρων
2024-04-16
Με χαρά σας προσκαλούμε να υποβάλετε τα άρθρα σας για τρέχον τεύχος (2024) του περιοδικού της ΕΝΕΦΕΤ.
Current Issue
Vol. 3 No. 2 (2023): 12th Panhellenic Conference Science in Early Childhood Education, Special Issue
![](https://ejournals.epublishing.ekt.gr/public/journals/55/cover_issue_2064_el_GR.jpg)
Published: 2023-12-29
The articles included in this Special Issue were presented at the 12th Panhellenic Conference Science in Early Childhood Education, "From scientific practices and experimentation to investigation and STE(A)M: a new era of synthesis", organized by the Department of Early Childhood Education of the University of Western Macedonia and held on 4-6 November 2022 in Florina, Greece.
Editors: Penelope Papadopoulou, Alexandros Amprazis, Anastasios Zoupidis, Cover - Layout: Constantina Metaxa
Front Matter
Research Article
Οι Φυσικές Επιστήμες στην Πρακτική Άσκηση: μελλοντικοί/μελλοντικές νηπιαγωγοί επιλέγουν, σχεδιάζουν και αποτιμούν τους εκπαιδευτικούς τους σχεδιασμούς
christina Sidiropoulou, Βασιλική Πλιόγκου, Αναστάσιος Ζουπίδης
Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Διαδραστικής Ψηφιακής Ιστορίας σχετικά με την Αποφυγή Σπατάλης Τροφίμων στο Νηπιαγωγείο
Charistoula Chatzinikola, Γεώργιος Κρητικός , Βασίλειος Παπαβασιλείου
Η Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση μέσω της Εκπαίδευσης Βασισμένη στον Τόπο
Αμαλία Φιλιππάκη, Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη
Αξιολόγηση της ετοιμότητας των Ελληνίδων Νηπιαγωγών να υλοποιήσουν προγράμματα STEM
Theano Papagiannopoulou, Γιούλη Βαϊοπούλου
«Είναι ένα μικρόβιο... και έρχεται από έναν πράσινο πλανήτη»
Νοηματοδοτήσεις του Νέου Κορωνοϊού από Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
Vasilia Christidou, Φωτεινή Μπονώτη, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Πολυξένη Δούμπαλα