Κριτική προσέγγιση της εισαγωγής Εξ’Αποστάσεως Εξετάσεων εν μέσω πανδημίας: Η περίπτωση του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου
Περίληψη
Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), το μοναδικό εξ αποστάσεως Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στην Ελλάδα, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση, εισήγαγε τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις το 2020, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας του Covid-19. Οι εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις αναφέρονται σε μια μέθοδο εξέτασης κατά την οποία υπάρχει φυσική απόσταση μεταξύ φοιτητών και καθηγητών, ενώ η όλη διαδικασία πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και των εξαρτημάτων του (μικρόφωνο, κάμερα, ακουστικά). Η σχετική βιβλιογραφία έχει καταδείξει ότι οι εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις είναι εν γένει επωφελείς για όλους, φοιτητές, καθηγητές και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ωστόσο, εκφράζεται επίσης η ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης των απόψεων των φοιτητών αναφορικά με τις ηλεκτρονικές εξετάσεις, καθώς δεν έχουν καταγραφεί επαρκώς στις σχετικές έρευνες. Για τους λόγους αυτούς και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εξ αποστάσεως εξετάσεις αποτελούν καινοτομία στην Ελλάδα, στόχος της παρούσας μελέτης ήταν μια κριτική προσέγγιση σχετικά με τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις που οργάνωσε και διεξήγαγε το ΕΑΠ το 2020 μέσα από τη διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών. Το δείγμα της ποσοτικής μελέτης αποτέλεσαν 111 φοιτητές διαφορετικών τμημάτων του ΕΑΠ, από 20 έως 60 ετών. Παρά τους εγγενείς περιορισμούς της μελέτης, τα αποτελέσματά μας, τα οποία συνάδουν με τη σχετική βιβλιογραφία, σκιαγραφούν ότι αν και το άγχος πριν από μια ηλεκτρονική εξέταση είναι σημαντικά υψηλότερο λόγω πιθανών τεχνικών ζητημάτων, οι φοιτητές είναι γενικά θετικοί στην καθιέρωση των εξ’ αποστάσεως εξετάσεων ως μέσο αξιολόγησης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Mantzorou, P., & Panitsides, E. (2022). Κριτική προσέγγιση της εισαγωγής Εξ’Αποστάσεως Εξετάσεων εν μέσω πανδημίας:: Η περίπτωση του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου . ADULT EDUCATION Critical Issues, 2(2), 86–106. https://doi.org/10.12681/haea.31212
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για τη μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στις προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).