Κριτική προσέγγιση της εισαγωγής Εξ’Αποστάσεως Εξετάσεων εν μέσω πανδημίας: Η περίπτωση του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου


Petroula Mantzorou
Eugenia Panitsides
https://orcid.org/0000-0003-3389-5683
Resumen

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), το μοναδικό εξ αποστάσεως Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στην Ελλάδα, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση, εισήγαγε τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις το 2020, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας του Covid-19. Οι εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις αναφέρονται σε μια μέθοδο εξέτασης κατά την οποία υπάρχει φυσική απόσταση μεταξύ φοιτητών και καθηγητών, ενώ η όλη διαδικασία πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και των εξαρτημάτων του (μικρόφωνο, κάμερα, ακουστικά). Η σχετική βιβλιογραφία έχει καταδείξει ότι οι εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις είναι εν γένει επωφελείς για όλους, φοιτητές, καθηγητές και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ωστόσο, εκφράζεται επίσης η ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης των απόψεων των φοιτητών αναφορικά με τις ηλεκτρονικές εξετάσεις, καθώς δεν έχουν καταγραφεί επαρκώς στις σχετικές έρευνες. Για τους λόγους αυτούς και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εξ αποστάσεως εξετάσεις αποτελούν καινοτομία στην Ελλάδα, στόχος της παρούσας μελέτης ήταν μια κριτική προσέγγιση σχετικά με τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές εξετάσεις που οργάνωσε και διεξήγαγε το ΕΑΠ το 2020 μέσα από τη διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών. Το δείγμα της ποσοτικής μελέτης αποτέλεσαν 111 φοιτητές διαφορετικών τμημάτων του ΕΑΠ, από 20 έως 60 ετών. Παρά τους εγγενείς περιορισμούς της μελέτης, τα αποτελέσματά μας, τα οποία συνάδουν με τη σχετική βιβλιογραφία, σκιαγραφούν ότι αν και το άγχος πριν από μια ηλεκτρονική εξέταση είναι σημαντικά υψηλότερο λόγω πιθανών τεχνικών ζητημάτων, οι φοιτητές είναι γενικά θετικοί στην καθιέρωση των εξ’ αποστάσεως εξετάσεων ως μέσο αξιολόγησης.

Article Details
  • Sección
  • Articles
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Citas
Abass, O. A., Olajide, S. A., & Samuel, B. O. (2017). Development of Web-Based Examination System Using Open Source Programming Model. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(2), 30-42.
Alruwais, N., Wills, G., & Wald, M. (2018). Advantages and challenges of using eassessment. International Journal of Information and Education Technology, 8(1), 34-37.
Apampa, K. M., Wills, G., & Argles, D. (2010). An approach to presence verification in summative e-assessment security. International Conference on Information Society (pp. 647-651). IEEE.
Atoum, Y., Chen, L., Liu, A. X., Hsu, S. D., & Liu, X. (2017). Automated online exam proctoring. IEEE Transactions on Multimedia, 19(7), 1609-1624.
Asha, S., & Chellappan, C. (2008, April). Authentication of e-learners using multimodal biometric technology. International Symposium on Biometrics and Security Technologies (pp. 1-6). IEEE.
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας. Αθήνα: Gutenberg.
Chirumamilla, A., Sindre, G., & Nguyen-Duc, A. (2020). Cheating in e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45(7), 940-957.
Γκούσιου, Δ. (2021). Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές Δημοτικού
Cleveland-Innes, M. F., & Garrison, D. R. (Eds.). (2010). An introduction to distance education: Understanding teaching and learning in a new era. Routledge.
Dermo, J. (2009). e‐Assessment and the student learning experience: A survey of student perceptions of e-assessment. British Journal of Educational Technology, 40(2), 203-214.
Eljinini, M. A. H., Alsamarai, S., Hameed, S., & Amawi, A. (2012). The Impact of Eassessments system on the success of the implementation process. International Journal of Modern Education and Computer Science, 4(11), 76.
Elsalem, L., Al-Azzam, N., Jum'ah, A. A., Obeidat, N., Sindiani, A. M., & Kheirallah, K. A. (2020). Stress and behavioral changes with remote E-exams during the Covid-19 pandemic: A cross-sectional study among undergraduates of medical sciences. Annals of Medicine and Surgery, 60, 271-279.
Elsalem, L., Al-Azzam, N., Jum'ah, A. A., & Obeidat, N. (2021). Remote E-exams during Covid-19 pandemic: A cross-sectional study of students’ preferences and academic dishonesty in faculties of medical sciences. Annals of Medicine and Surgery, 62, 326-333.
El-Mawas, N., Gilliot, J. M., Montesinos, M. S., Karmann, M., & Garlatti, S. (2019). Towards a Functional and Technical Architecture for e-Exams. In CSEDU 2019: 11th International Conference on Computer Supported Education
Hillier, M. (2014). The very idea of e-Exams: student (pre) conceptions. In Proceedings of ASCILITE 2014-Annual Conference of the Australian Society for Computers in Tertiary Education ,77-88
Hillier, M. (2015). e-Exams with student owned devices: Student voices. Proceedings of the International Mobile Learning Festival, 582-608.
Holmes, N. (2015). Student perceptions of their learning and engagement in response to the use of a continuous e-assessment in an undergraduate module. Assessment & Evaluation in Higher Education, 40(1), 1-14
Kaya, B. Y., Kaya, G., & Dağdeviren, M. (2014). A sample application of web based examination system for distance and formal education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 1357-1362.
Kos, E. M. (2020). A closer look at e- assessment in distance education in Tourkish higher education. Academic Studies, 425
Kurniawan, W., Anwar, K., & Kurniawan, D. A. (2019). Effectiveness of Using EModule and E-Assessment. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 13(9).
Μακεδόνας, Χ., Χασάπης, Σ., Θώδης, Γ. Β., Διακόνου, Μ., Φανίδης, Χ., & Πουλούδη, Μ. (2021). Απόψεις των μαθητών του Προτύπου Λυκείου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης σχετικά με την εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση την περίοδο της Άνοιξης 2020. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 17(2), 41-63.
Marriott, P. (2009). Students' evaluation of the use of online summative assessment on an undergraduate financial accounting module. British Journal of Educational Technology, 40(2), 237-254
Marriott, P., & Lau, A. (2008). The use of on-line summative assessment in an undergraduate financial accounting course. Journal of Accounting Education, 26(2), 73- 90.
Nunnally, J.C. (1978). Psychometric Theory. New York: McGraw Hill.
Özden, M. Y. (2005). Students’ perceptions of online assessment: A case study. International Journal of E-Learning & Distance Education/Revue internationale du e-learning et la formation à distance, 19(2), 77-92.
Rashad, M. Z., Kandil, M. S., Hassan, A. E., & Zaher, M. A. (2010). An Arabic webbased exam management system. International Journal of Electrical & Computer Sciences IJECS-IJENS, 10(01), 48-55.
Sangle, S. B., Nandurkar, K. N., & Pawar, P. J. (2020). Incorporating E-Assessment Tools in Teaching for Effective and Authentic Assessment. Journal of Engineering Education Transformations, 33, 130-136.
Sorensen, E. (2013). Implementation and student perceptions of e-assessment in a Chemical Engineering module. European Journal of Engineering Education, 38(2), 172- 185.
Spector, P.E. (1992). Summated Rating Scale Construction: An introduction. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Stergiopoulos, C., Tsiakas, P., Triantis, D., & Kaitsa, M. (2006, June). Evaluating Electronic Examination Methods Applied to Students of Electronics. Effectiveness and Comparison to the Paper-and-Pencil Method. In IEEE International Conference
Stowell, J. R., Addison, W. E., & Smith, J. L. (2012). Comparison of online and classroom-based student evaluations of instruction. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(4), 465-473.
Terzis, V., & Economides, A. A. (2011). The acceptance and use of computer based assessment. Computers & Education, 56(4), 1032-1044.
Φώτη, Π. Ε. (2021). Εποχή COVID-19 και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 17(2), 92-115.
Walker, D. J., Topping, K., & Rodrigues, S. (2008). Student reflections on formative eassessment: expectations and perceptions. Learning, Media and Technology, 33(3), 221- 234.