| More

Παιχνίδια με ψηφίδες στο νηπιαγωγείο

Views: 773 Downloads: 900
Eleni Rachanioti, Margarita Rompou
Eleni Rachanioti, Margarita Rompou

Περίληψη


Το παιχνίδι είναι η κυρίαρχη δραστηριότητα του παιδιού, ιδιαίτερα στην προσχολική ηλικία. Η τέχνη επίσης αποτελεί ένα αναπόσπαστο κοµµάτι της ανθρώπινης ύπαρξης και βασικό παράγοντα της ανάπτυξης του παιδιού. Η επαφή με τη τέχνη βοηθάει τους μαθητές να αναπτυχθούν ολόπλευρα και να αποκτήσουν ευαισθησία, ικανότητα για μάθηση, κριτική σκέψη και δημιουργικότητα. Η «εις βάθος προσέγγιση της τέχνης», την οποία υιοθετήσαμε κατά την υλοποίηση του διδακτικού σεναρίου «Παιχνίδια με ψηφίδες στο νηπιαγωγείο» προάγει την τέχνη, χρησιμοποιώντας ως «όχημα» το παιχνίδι. Η ίδια η δράση αποτελεί µια εναλλακτική πρόταση της Εικαστικής Αγωγής στο σχολείο µε γενικό σκοπό την προσωπική ολοκλήρωση µέσα από την τέχνη και την ελεύθερη προσωπική έκφραση και ανάπτυξη του µαθητή, ως δηµιουργού και ως ευαίσθητου παρατηρητή του περιβάλλοντος.

Λέξεις κλειδιά


παιχνίδι; τέχνη; ψηφίδες; εις βάθος προσέγγιση της τέχνης

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Γερμανός, Δ. (1993). Χώρος και διαδικασίες αγωγής. Η παιδαγωγική ποιότητα του χώρου. Αθήνα: Gutenberg.

Chapman, L. (1993). Διδακτική της τέχνης. Προσεγγίσεις στην καλλιτεχνική αγωγή (Α. Λαπούρτας, Γ. Χαραλαμπίδης, Ε. Κυπραίου, & Α. Βαρδάλου, Μτφρ.). Αθήνα: Νεφέλη.

Δανασσής-Αφεντάκης, Α. (1997). Σύγχρονες τάσεις της αγωγής. Αθήνα: Γκελμπέσης.

Lawrence, R. L. (2008). Powerful feelings: Exploring the affective domain of informal and arts‐based learning. New Directions for Adult and Continuing Education, 120, 65-77.

Παναγιωτόπουλος, Ν. (Επιμ.) (2004). Για την εκπαίδευση του μέλλοντος: οι προτάσεις του Πιέρ Μπουρντιέ. Aθήνα: Νήσος.

Παπαδοπούλου, Θ. Μ (2004). Παίζοντας µε την τέχνη: Το πρόγραµµα της Έλλης Τρίµη για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.

Papanicolaou, N. (2003). An investigation into policy and management of museum education for primary schools in Cyprus with special reference to art education. (Doctoral dissertation). Roehampton University.

Τρίμη, Ε., & Epstein, Α. (2005). Εικαστικές τέχνες και μικρά παιδιά. Αθήνα: Τυπωθήτω-Γιώργος ∆αρδανός.

Τσεβρένη, Ι. (2009). Ο ρόλος της τέχνης σε μία περιβαλλοντική εκπαίδευση προσανατολισμένη στη δράση. 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο Τέχνης και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (σσ. 406-416). Αθήνα: Ίδρυμα Ευγενίδου. Ανακτήθηκε από

http://www.ekke.gr/estia/Cooper/Praktika_Synedrio_Evgenidio/Files/Text_files/III_Paralliles_Sinedries/Eisigiseis/Tsevreni_eisigisi.pdf


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2016 Eleni Rachanioti, Margarita Rompou

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.