Κι αν ήσουν εσύ; Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος


Δημοσιευμένα: Δεκ 12, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα Θέατρο στην Εκπαίδευση επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρόσφυγες βιωματικές δραστηριότητες
Athanasia Choleva
Περίληψη

Το "κι αν ήσουν εσύ;" είναι ένα πρόγραμμα για την ευαισθητοποίηση στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την  Ύπατη Αρμοστεία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για  τους Πρόσφυγες. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται το θεωρητικό του πλαίσιο, οι επτά κύριοι άξονες δράσεων που περιλαμβάνει, ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία, καθώς και μια πρώτη αξιολόγηση μέχρι σήμερα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων προγραμμάτων
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Athanasia Choleva, Ομάδα Προγραμμάτων Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Τμήμα Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνήν, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

MA in Applied Drama (ΜτΠ Εφαρμοσμένη Δραματική Τέχνη - Θέατρο, Εκπαίδευση, Κοινωνική Παρέμβαση), School of Performance Arts, Exeter University, UK

Αναφορές
Άλκηστις. (2008). Μαύρη αγελάδα - άσπρη αγελάδα. Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση και διαπολιτισμικότητα. Αθήνα: Τόπος.
Boal, A. (1979). Theatre of the oppressed. London: Pluto Press.
Boal, A. (2008). Πολιτισμός & εκπαίδευση. Εκπαίδευση & Θέατρο, 9, 10-13.
Γκόβας, Ν. (2001). Για ένα νεανικό, δημιουργικό θέατρο. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Γκόβας, Ν., & Ζώνιου, Χ. (Επιμ.) (2010). Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα με τεχνικές θεάτρου φόρουμ για την πρόληψη και την κοινωνική ενσωμάτωση. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης (IOM) & Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR). (2009). Εγχειρίδιο Δασκάλου "Δεν είναι μόνο αριθμοί". Εκπαιδευτικό υλικό για τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρώπη (A. Jones, T. Keating, V. Saenen, & A. Roig, Επιμ. πρωτότυπου• Σ. Νάνου & Σ. Κουτσού, Επιμ. ελληνικής έκδοσης). Αθήνα: IOM/UNHCR.
Freire, P. (1972). Pedagogy of the oppressed. England: Penguin Books.
Gardner, H. (1983). Frames of mind: The theory of multiple iIntelligences. NY: Basic Books.
Λενακάκης, Α. (2015). Θεατροπαιδαγωγική και διαπολιτισμικότητα. Στο Κ. Μπίκος & Ε. Ταρατόρη (Επιμ.), Μελετήματα και ερωτήματα της παιδαγωγικής επιστήμης. Χαριστήριος τόμος στον ομότιμο καθηγητή Δημήτρη Χρ. Χατζηδήμου (σσ. 347-364). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.
Νομικού, Μ., Ορφανίδου, Φ., & Χολέβα, Ν. (2014). Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των προσφύγων. Αθήνα: UNHCR.
Πάντζου, Χ. (2013). Μετανάστευση και ρατσιστικός λόγος στα Μ.Μ.Ε. Ανακτήθηκε στις 4/12/2017 από http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/i-xameni-nifaliotita-metanasteysi-kai-ratsistikos-logos-sta-mme-tis-xr-pantzoy
Rolandi-Ricci, Μ. (1996). Training teachers for intercultural education: The work of the Council of Europe. In Th. Dragonas, A. Frangoudaki, & Ch. Inglessi (Eds.), Beyond one’s own backyard: Intercultural teacher education in Europe. Athens, Greece: Nissos.
Santos, B. (2015). Σύγκρουση: το ερώτημα του θεάτρου φόρουμ. Εκπαίδευση & Θέατρο, 16, 36-39.
Slade, P. (1967). Child drama. England: University of London Press Ltd.
Somers, J. (1994). Drama in the curriculum. London: Cassell Educational Limited.
Vandenbroeck, M. (2004). Με τη ματιά του Γέτι. Η καλλιέργεια του σεβασμού του «άλλου» στην εκπαίδευση. Αθήνα: νήσος.
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. (2013). Περάσματα. Ένα παιχνίδι ευαισθητοποίησης για τη ζωή των προσφύγων (Ch. Barthélémy-Ruiz, B. Carpier, & N. Clément, Επιμ. πρωτότυπου• Μ. Τσαμουρά, Τομέας Ενημέρωσης του Γραφείου της Υ.Α. στην Ελλάδα, Μτφρ.). Αθήνα: UNHCR.
Χολέβα, Ν. (2010). Εσύ όπως κι εγώ. Εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο. Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.