Επίδραση του Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικών Συμπεριφορών στη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών
Περίληψη
Η αποτελεσματική εφαρμογή του ΣΣΠΘΣ απαιτεί τη συνεργασία των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία κανόνων κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών. Η έννοια της συλλογικής αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών σχετίζεται με το επίπεδο συνεργασίας τους, τις στρατηγικές διδασκαλίας που εφαρμόζουν και την πειθαρχία των μαθητών στο σχολείο. Σκοπός της εργασίας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης του ΣΣΠΘΣ στη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 265 εκπαιδευτικοί (131 πειραματικής ομάδας και 134 ομάδας ελέγχου) από 30 δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (15 πειραματικής ομάδας και 15 ομάδας ελέγχου. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν την Κλίμακα Συλλογικής Αποτελεσματικότητας Εκπαιδευτικών (Collective Teacher Belief Scale). Πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι ανεξάρτητων και συσχετισμένων δειγμάτων και ανάλυση διακύμανσης ενδοομαδικών και διομαδικών διαφορών σε δύο μετρήσεις: πριν και μετά την εφαρμογή της παρέμβασης. Δεν προέκυψαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων πριν την παρέμβαση, ενώ αμφότερες οι ομάδες βελτίωσαν τις επιδόσεις τους με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου, η πειραματική ομάδα βελτίωσε σε μεγαλύτερο βαθμό τη συλλογική αποτελεσματικότητα, ως συνέπεια της θετικής επίδρασης της παρέμβασης. Τέλος, παρατηρήθηκαν σημαντικές, μικρής έως μέσης ισχύος, κύριες επιδράσεις της παρέμβασης και της ομάδας στη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών της πειραματικής ομάδας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Γούτας Θ. (2022). Επίδραση του Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικών Συμπεριφορών στη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 8, 262–284. https://doi.org/10.12681/dial.30039 (Original work published 4 Σεπτέμβριος 2022)
- Τεύχος
- Τόμ. 8 (2022)
- Ενότητα
- Νέοι ερευνητές
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
To Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και να χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου.
Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά, και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.