Η συμβολή της έρευνας δράσης στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης σε μια τάξη προσχολικής εκπαίδευσης
Περίληψη
Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται η συμβολή της έρευνας δράσης στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης σε μια τάξη προσχολικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζονται η διαδικασία και τα αποτελέσματα μιας έρευνας δράσης που πραγματοποιήθηκε σε δημόσιο Νηπιαγωγείο του Ν. Ρεθύμνης κατά το σχολικό έτος 2022-2023. Η εκπαιδευτικός-ερευνήτρια υλοποίησε 8 διδακτικά σενάρια συνεργατικής μάθησης και συνέλεξε δεδομένα τόσο αναφορικά με την εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης όσο και με την επίδρασή της στα παιδιά. Η ανάλυση των δεδομένων αναφορικά με την εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης κατέδειξε αφενός τις δυσκολίες και τα διλήμματα της εκπαιδευτικού κατά την υλοποίηση των διδακτικών σεναρίων και αφετέρου τον εμπλουτισμό της προσωπικής της θεωρίας. Αναφορικά με την επίδραση της συνεργατικής μάθησης στα παιδιά η ανάλυση των δεδομένων κατέδειξε την ανάπτυξη των συνεργατικών δεξιοτήτων των παιδιών και τον εμπλουτισμό των κοινωνικών τους αλληλεπιδράσεων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Νικολουδάκη Ε., & Αλεξάκης Δ. (2024). Η συμβολή της έρευνας δράσης στην εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης σε μια τάξη προσχολικής εκπαίδευσης. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 10, 52–77. https://doi.org/10.12681/dial.37941
- Τεύχος
- Τόμ. 10 (2024)
- Ενότητα
- Επιστημονική Αρθογραφία
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
To Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και να χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου.
Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά, και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.