Αναζήτηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για τη μελέτη περιβάλλοντος στην πρώτη σχολική εκπαίδευση
Περίληψη
Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, διαφαίνεται η ανάγκη τα μέλη των σύγχρονων κοινωνιών – ακόμα και τα μικρά παιδιά – να αναπτύξουν γραμματισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), καθώς σχετίζεται με δεξιότητες που αφορούν στην καθημερινή ζωή, στη μάθηση και στην εργασία. Στην παρούσα ερευνητική μελέτη παρουσιάζονται εφαρμογές ΤΝ, που μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος στην Πρώτη Σχολική Εκπαίδευση για τη δημιουργία διεπιστημονικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που θα υποστηρίξουν: (α) την κατανόηση επιστημονικών εννοιών του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και (β) την ανάπτυξη γραμματισμού στην ΤΝ. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παρουσιάσει σε εκπαιδευτικούς και ερευνητές/τριες εφαρμογές και εργαλεία ΤΝ, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που θα εμπλέκουν μαθητές/τριες πρώτης σχολικής ηλικίας στη μαθησιακή διαδικασία με τρόπο που θα καλλιεργεί τον γραμματισμό στην ΤΝ και θα διευκολύνει την κατανόηση επιστημονικών εννοιών που παρουσιάζονται στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος. Προς αυτήν την κατεύθυνση, διενεργήθηκε κριτική βιβλιογραφική επισκόπηση της σύγχρονης βιβλιογραφίας και εξετάστηκαν εφαρμογές και εργαλεία ΤΝ ως προς το εάν θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τον στόχο που έχει τεθεί. Για κάθε εφαρμογή που εντοπίστηκε γίνεται παρουσίαση της λειτουργικότητάς της και παρουσιάζονται τρόποι αξιοποίησής της στη μαθησιακή διαδικασία, με έμφαση στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κανάκη Κ. (2025). Αναζήτηση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης για τη μελέτη περιβάλλοντος στην πρώτη σχολική εκπαίδευση. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 11, 58–79. https://doi.org/10.12681/dial.41751
- Ενότητα
- Ειδικό Θέμα

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
To Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και να χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου.
Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά, και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.