Εισαγωγή της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στην πρώτη σχολική εκπαίδευση στα πλαίσια του μαθήματος της μελέτης περιβάλλοντος
Περίληψη
Σύγχρονες μελέτες δείχνουν ότι η αξιοποίηση της Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην υποχρεωτική εκπαίδευση συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας. Στην παρούσα μελέτη περίπτωσης, παρουσιάζεται διδακτική παρέμβαση στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στη Β΄ Δημοτικού, της οποίας ο σχεδιασμός και η υλοποίηση βασίστηκε στο εργαλείο Gemini, μία πολυτροπική εφαρμογή Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης που έχει υλοποιηθεί και υποστηρίζεται από την Google. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση της στάσης των μαθητών/τριών Β΄ Δημοτικού, καθώς και των εκπαιδευτικών τους, όσον αφορά σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν αξιοποιώντας το Gemini. Στην ερευνητική διαδικασία συμμετείχαν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί της Β΄ τάξης Δημοτικού σχολείου της πόλης του Ηρακλείου Κρήτης. Υιοθετήθηκε η ποιοτική μεθοδολογία έρευνας, εφαρμόζοντας ισχυρό δεοντολογικό πλαίσιο. Οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η παρατήρηση και οι προσωπικές ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα ερευνητικά ευρήματα είναι ενθαρρυντικά όσον αφορά στην αξιοποίηση εφαρμογών Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης για την υποστήριξη του σχεδιασμού και της υλοποίησης του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, τόσο από πλευράς μαθητών/τριών όσο και από πλευράς εκπαιδευτικών. Επιπλέον, τα ερευνητικά ευρήματα συμφωνούν με την υφιστάμενη βιβλιογραφία και οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι εφαρμογές Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης αναβαθμίζουν ποικιλοτρόπως τη μαθησιακή εμπειρία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κανάκη Κ., Χατζάκης Σ., & Καλογιαννάκης Μ. (2025). Εισαγωγή της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στην πρώτη σχολική εκπαίδευση στα πλαίσια του μαθήματος της μελέτης περιβάλλοντος. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 11, 28–57. https://doi.org/10.12681/dial.41752
- Ενότητα
- Ειδικό Θέμα

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
To Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και να χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου.
Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά, και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.