Αντιλήψεις εκπαιδευομένων σχετικά με την αξιολόγησή τους μέσω της δημιουργίας καλλιτεχνικών έργων
Περίληψη
Περίληψη
Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις επισημαίνουν την ανάγκη αναθεώρησης των καθιερωμένων συστημάτων αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας. Η παρούσα εργασία εξετάζει τη χρησιμότητα της παραγωγής καλλιτεχνικών έργων, ως εναλλακτικής τεχνικής αξιολόγησης, μέσα από την οπτική γωνία των φοιτητριών/τών που την εφάρμοσαν για την αξιολόγησή τους σε μη καλλιτεχνικό μάθημα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην έρευνα συμμετείχαν 24 μεταπτυχιακές/οί φοιτήτριες/τές του Παιδαγωγικού́ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού́ και Καποδιστριακού́ Πανεπιστημίου Αθηνών οι οποίοι/ες, αφού παρήγαγαν πρωτότυπα καλλιτεχνικά έργα στο πλαίσιο μη καλλιτεχνικού μαθήματος, κατέθεσαν σε Δελτίο Αναστοχασμού την εμπειρία που αποκόμισαν από την αξιολόγησή τους με την εξεταζόμενη τεχνική. Οι απαντήσεις των φοιτητριών/τών αναλύθηκαν και ερμηνεύτηκαν με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν τα οφέλη τα οποία αποκομίζουν οι αξιολογούμενοι εκπαιδευόμενοι από την εφαρμογή της εξεταζόμενης εναλλακτικής τεχνικής αξιολόγησης καθώς και τα εμπόδια και τις δυσκολίες που συνάντησαν κατά την εφαρμογή της. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας ενισχύουν την ανάγκη εμπλουτισμού των καθιερωμένων συστημάτων αξιολόγησης στη σχολική και την τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και στην εκπαίδευση ενηλίκων με την ενδυνάμωση του διαμορφωτικού χαρακτήρα της αξιολόγησης, την ενεργοποίηση των εκπαιδευομένων στις διαδικασίες της αξιολόγησής τους και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης για τη μαθησιακή προαγωγή των αξιολογουμένων και τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Λαζαράκου Ε. (2023). Αντιλήψεις εκπαιδευομένων σχετικά με την αξιολόγησή τους μέσω της δημιουργίας καλλιτεχνικών έργων. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 9, 181–198. https://doi.org/10.12681/dial.35603
- Τεύχος
- Τόμ. 9 (2023)
- Ενότητα
- Επιστημονική Αρθογραφία
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
To Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και να χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου.
Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά, και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.