Βιβλιοπαρουσίαση: Ελένη Λοΐζου (2021). «Το παιχνίδι στην προσχολική εκπαίδευση. Η αλληλένδετη σχέση του με τη μάθηση και την ανάπτυξη». Πεδίο
Abstract
«Τα παιδία παίζει» λέει η γνωστή μας έκφραση. Αλλά τι σημαίνει η έκφραση αυτή για τον καθένα και την καθεμιά; Για κάποιους σημαίνει ότι τα παιδιά είναι φτιαγμένα για να παίζουν. Για άλλους σημαίνει ότι μπορεί τα παιδιά να παίζουν, αλλά άλλο το παιχνίδι, και άλλο η μάθηση. Κάποιοι άλλοι χρησιμοποιούν την έκφραση ειρωνικά, όταν οι ενήλικες παίζουν. Το βιβλίο της Ελένης Λοΐζου «Το παιχνίδι στην προσχολική εκπαίδευση. Η αλληλένδετη σχέση του με τη μάθηση και την ανάπτυξη» απαντά στα πιο πάνω ερωτήματα αλλά και σε πολλά άλλα και συνδέει τη θεωρία με την πράξη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Article Details
- How to Cite
-
Συμεωνίδου Σ. (2023). Βιβλιοπαρουσίαση: Ελένη Λοΐζου (2021). «Το παιχνίδι στην προσχολική εκπαίδευση. Η αλληλένδετη σχέση του με τη μάθηση και την ανάπτυξη». Πεδίο. Dialogoi! Theory and Praxis in Education, 9, 247–251. https://doi.org/10.12681/dial.36293
- Issue
- Vol. 9 (2023)
- Section
- Correspondence and Presentations
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).