Book review: Grigoriadis, A., Tsitiridou-Evangelou, M., & Krousorati, A. (2023). "Family learning environment: Theoretical approaches, quality measurement and good practices". Sophia.
Abstract
Το βιβλίο "Οικογενειακό μαθησιακό περιβάλλον: Θεωρητικές προσεγγίσεις, μέτρηση ποιότητας και καλές πρακτικές" αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση προσέγγισης της έννοιας του οικογενειακού μαθησιακού περιβάλλοντος (home learning environment). Μέσα από θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις αναδεικνύεται η καίρια αξία και η σπουδαιότητά του για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα προτείνονται πρακτικοί τρόποι υποστήριξης και ενδυνάμωσής του. Μέσα στην παρούσα βιβλιοπαρουσίαση παρατίθενται συνοπτικά οι διαστάσεις με τις οποίες εμπλέκεται το βιβλίο για την μελέτη του οικογενειακού μαθησιακού περιβάλλοντος σε καθένα από τα εννέα κεφάλαιά του καθώς και την πρόταση των συγγραφέων για μία νέα προσέγγιση του ζητήματος αυτού, την οποία αποκαλούν ως "Οικογενειακό Μαθησιακό Οικοσύστημα".
Article Details
- How to Cite
-
Manolitsis, G. (2024). Book review: Grigoriadis, A., Tsitiridou-Evangelou, M., & Krousorati, A. (2023). "Family learning environment: Theoretical approaches, quality measurement and good practices". Sophia. Dialogoi! Theory and Praxis in Education, 10, 278–282. https://doi.org/10.12681/dial.39783
- Issue
- Vol. 10 (2024)
- Section
- Correspondence and Presentations

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).