Αφήγηση, εκπαιδευτικό δράμα και το πακέτο εξερεύνησης (αναδημοσίευση)


Δημοσιευμένα: Dec 28, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ιστορίες αφήγηση θέατρο/δράμα πακέτο εξερεύνησης εργαστήριο
John Somers
Περίληψη

Το άρθρο αυτό περιλαμβάνει έξι ενότητες. Η πρώτη ασχολείται με την κεντρική θέση των ιστοριών στην ανθρώπινη ύπαρξη, για μένα το κλειδί της αποτελεσματικότητας του δράματος ως παράγοντα αλλαγής. Η δεύτερη εξετάζει τις επιπτώσεις αυτών των θεωριών για τους νέους και για το δράμα/θέατρο που δημιουργούν. Η τρίτη περιγράφει τη θεωρία που στηρίζει τη χρήση ενός «πακέτου εξερεύνησης», έναν τρόπο με τον οποίο οι συμμετέχοντες/ουσες μπορούν να παρασυρθούν στον φανταστικό κόσμο και στην εξερεύνηση συγκεκριμένων ιστοριών. Η τέταρτη σκιαγραφεί τους τρόπους με τους οποίους το πακέτο εξερεύνησης πρέπει να χρησιμοποιείται, ενώ η ενότητα πέντε παρέχει τέσσερις μελέτες περίπτωσης της χρήσης του. Η έκτη ενότητα αναστοχάζεται στις εφαρμογές του πακέτου εξερεύνησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Ένθετο - Αφιέρωμα στον John Somers: Το αποτύπωμά του, μνήμες και ιστορίες από ανθρώπους που τον γνώρισαν
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
John Somers, Πανεπιστήμιο Exeter

Ο Jοhn Somers ήταν ομότιμος καθηγητής στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Exeter στη Μ. Βρετανία (School of Performance Arts, Exeter University), ιδρυτής και αρχισυντάκτης του επιστημονικού περιοδικού Research in Drama and Theatre in Education και συντονιστής του διεθνούς συνεδρίου «Researching Drama and Theatre in Education». Σχεδίασε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εφαρμοσμένο δράμα/θέατρο» (Applied Drama) στο Πανεπιστήμιο του Exeter. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής της Extream Theatre Company, η οποία ειδικεύεται στο Αλληλεπιδραστικό Θέατρο (Interactive Theatre) σε μη συμβατικούς θεατρικούς χώρους. Έγραψε και σκηνοθέτησε πρωτότυπα θεατρικά έργα για την κοινότητα. Το θεατρικό του έργο On the Edge πήρε πολλά βραβεία για τη συνεισφορά του στη βαθύτερη κατανόηση ζητημάτων που αφορούν την ψυχική υγεία. Είχε δουλέψει σε πολλές χώρες του κόσμου, στη Φιλανδία, στην Εσθονία, στην Τουρκία, στην Πολωνία και την Κίνα. Το 2003 κέρδισε το βραβείο Ειδικής Αναγνώρισης της ΑΑΤΕ, της Αμερικανικής Ένωσης για το Θέατρο και την Εκπαίδευση (American Alliance of Theatre and Education). Έγραψε, μεταξύ άλλων, τα βιβλία Drama in the Curriculum, 1995, Drama and Theatre in Education: Current Research, 1996, και Drama as Social Intervention και δημοσίευσε πολλά άρθρα. Το ερευνητικό του ενδιαφέρον ήταν επικεντρωμένο στο Εφαρμοσμένο Δράμα/Θέατρο και στον ρόλο της θεωρίας της αφήγησης στο θέατρο/δράμα.

Αναφορές
Cousins H., & Somers J. (2001). The role of theatre in education in health education. New England Theatre Journal, 12, 1–26.
Hardy, B. (1977). Narrative as a primary act of mind. In M. Meek, A. Warlow, & G. Barton (Eds.), The Cool Web (pp. 12–23). The Bodley Head.
Jackson, A. (1993). Learning through theatre: New perspectives on theatre in education (2nd ed.). Routledge.
Novitz, D. (1997). Art, Narrative and Human Nature. In L. Hinchman & S. Hinchman (Eds.), Memory, identity, community (pp.143–160). State University of New York Press.
Somers, J. (1996). The nature of learning in drama in education. In J. Somers (Ed.), Drama and theatre in education: Contemporary research (pp. 107–120). Captus Press.
Somers, J. (1999). How teachers choose what to do in drama lessons. In C. Miller & J. Saxton, (Eds.), Drama and theatre in Education: International conversations (pp. 289-297).
The American Educational Research Association, Arts and Learning Special Interest Group & the International Drama in Education Research Institute.