«Δημιουργώντας χώρο ανάμεσα στους Πολιτισμούς»: Η εμπειρία τού να δουλεύεις μαζί με άλλους


Δημοσιευμένα: Δεκ 28, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα εφαρμοσμένο θέατρο επαγγελματικές τεχνικές υποκριτικής κοινότητα
Tζωρτζίνα Κακουδάκη
Περίληψη

Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανταλλαγής έχει ως στόχο να φέρει κοντά σπουδαστές θεάτρου και δραματικών σχολών, ώστε να καθιερωθούν τρόποι με τους οποίους η θεατρική εκπαίδευση και το θέατρο ως τέχνη του θεάματος μπορούν να δημιουργήσουν έναν νέο διάλογο για τη μορφή και το περιεχόμενο, σε παιδαγωγικό και πολιτικό επίπεδο. Δεδομένου ότι οι θεατροπαιδαγωγοί συχνά στερούνται των δεξιοτήτων του θεάματος και οι ηθοποιοί συχνά στερούνται παιδαγωγικών δεξιοτήτων ‒ των μέσων που χρειάζονται για να κατευθύνουν το περιεχόμενο του έργου στους άλλους και την αλληλεπίδραση με το κοινό, το πρόγραμμα επικεντρώθηκε στα εξής:


Πώς οι σπουδαστές δραματικών σχολών μπορούν να βρουν νέους τρόπους να δημιουργήσουν το περιεχόμενό τους σε κρίσιμα θέματα ‒ προσφέροντας σημαντική συμβολή στη δημιουργική σκέψη και τη δραματουργία.


Πώς οι σπουδαστές εφαρμοσμένου θεάτρου μπορούν να επικεντρωθούν στη μεθοδολογία της παράστασης, της υποκριτικής και της εκφραστικότητας, αναπτύσσοντας δεξιότητες στη σκηνή.


Η πρόθεση του προγράμματος, το οποίο λειτουργεί σε ετήσια βάση, είναι να δημιουργήσει ένα μονοπάτι για την ενσωμάτωση της τέχνης του θεάτρου και του εφαρμοσμένου θεάτρου στην κοινωνία, ώστε ο ηθοποιός του μέλλοντος να εργάζεται εστιασμένα προς τις ανάγκες της κοινότητας όταν βρίσκεται στη σκηνή και ο θεατροπαιδαγωγός με άρτια αισθητικά καλλιτεχνικά εργαλεία όταν εργάζεται για την κοινότητα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Περιγραφές - παρουσιάσεις καινοτόμων προγραμμάτων
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Tζωρτζίνα Κακουδάκη, Θεατρολόγος, σκηνοθέτης, θεατροπαιδαγωγός

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι σκηνοθέτης και θεατρολόγος με 25ετή επαγγελματική σταδιοδρομία στον χώρο του θεάτρου και της εκπαίδευσης. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στο θέατρο από το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει πλούσιο συγγραφικό έργο σχετικά με τη σκηνοθεσία, τον κινηματογράφο και την κινηματογραφική αισθητική και τη βιωματική και θεατρική εκπαίδευση. Έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία και έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε περισσότερες από 30 παραστάσεις θεάτρου και χορού. Έχει διδακτική εμπειρία σε μαθήματα σχετικά με το θέατρο στην εκπαίδευση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει διδάξει θέατρο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από το 2016 ως το 2019 ήταν σύμβουλος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και Υπεύθυνη του Λυκείου Επιδαύρου – Διεθνούς Θερινού Σχολείου Αρχαίου Δράματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Αναφορές
Brecht, B. (1974). Μικρό όργανο για το θέατρο [A short organum for the theatre] (D. Myrat, Trans.). Pleias.
Bruner, J. (1964). The process of education. Harvard University Press.
Calvino, I. (2010). Μανιτάρια στην πόλη [Mushrooms in the city]. In Th. Pylarinos, S. Chatzidimitriou, & L. Varelas (Eds.), Texts of Modern Greek literature: 1st grade of gymnasium (pp. 123–127). Textbook Publishing Organisation.
Euripides. (1972). Οι Τρωαδίτισσες [The Trojan women] (Th. Stavrou, Trans.). Estia. (Original work published 415 B.C.E.)
Freire, P. (1977). Η αγωγή του καταπιεζόμενου [Pedagogy of the oppressed] (G. Kritikos, Trans.). Kedros.
Giannouli, P. (2016). Theatre/Drama and the development of the Greek curriculum: Coercion or liberty? Research in Drama Education, 21(1), 78–92.
Giannouli, P., & Potamousi, I. (Eds.). (2011). Παίζοντας τις ιστορίες του κόσμου για να αλλάξουμε τον κόσμο: Ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για τα δικαιώματα του παιδιού και την οικολογική συνείδηση [Acting out the stories of the world to change the world: A theatre in education project for children’s rights and ecological awareness]. Hellenic Theatre/Drama & Education Network.
Jackson, A., & Vine, C. (Eds.). (2013). Learning through theatre: The changing face of theatre in education (3rd ed.). Routledge.
Kafka, F. (2009). Η σιωπή των σειρήνων [The silence of the sirens]. In N. Vagenas, T. Kagialis, L. Polkas, N. Tararas, & G. Fragkoglou (Eds.), Modern European literature (2nd General Upper Secondary School – Elective) (pp. 89–93). Textbook Publishing Organisation.
Pammenter, D. (2013). Theatre as education and a resource of hope: Reflections on the devising of participatory theatre. In A. Jackson & C. Vine (Eds.), Learning through theatre: The changing face of theatre in education (3rd ed., pp. 83–102). Routledge.
Samara, M., & Topouzis, K. (2013). Ομηρικά Έπη – Οδύσσεια: Α΄ Γυμνασίου [Homer’s epic poems – Odyssey: 1st grade of gymnasium]. Patakis.
Spyropoulos, I. (1981). Θουκυδίδη Περικλέους Επιτάφιος: Γ΄ Λυκείου Ενιαίου Λυκείου [Pericles’ funeral oration by Thucydides: 3rd grade of Unified Upper Secondary School] (21st ed.). Textbook Publishing Organisation.
Swift, J. (1999). Τα ταξίδια του Γκιούλιβερ [Gulliver's travels] (F. Kondylis, Trans.). Kastaniotis.
Turner, V. (1969). The ritual process: Structure and anti-structure. Aldine Publishing Company.