«Οι γυναίκες ξέρουν να οδηγούν;» Μια έρευνα για τη συμβολή της θεατροπαιδαγωγικής στην αντιμετώπιση στερεοτυπικών αντιλήψεων για το φύλο
Περίληψη
Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση της επίδρασης ενός θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος στη διαχείριση των στερεοτυπικών αντιλήψεων για το φύλο και στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μελών μιας ομάδας παιδιών Στ’ τάξης δημοτικού σχολείου. Αναγνωρίζοντας την αξία του θεάτρου ως παιχνιδιού και ως τόπου ελεύθερης και δημιουργικής έκφρασης, επιδιώξαμε να φωτίσουμε μέσω ποιοτικών και ποσοτικών εργαλείων τις αντιλήψεις των μαθητών της ομάδας μας για το φύλο, τις υποσυνείδητες σκέψεις και προκαταλήψεις τους, τα συναισθήματα και τους φόβους τους. Η ανάλυση του κοινωνιομετρικού τεστ και η θεματική ανάλυση των δεδομένων από τις ομαδικές συνεντεύξεις με τους μαθητές, τις αναφορές του κριτικού φίλου και των αναστοχαστικών ημερολογίων των ερευνητών έδειξε σαφείς μετακινήσεις στις στερεοτυπικές αντιλήψεις των μαθητών για το φύλο και μια διεύρυνση των κοινωνικών δικτύων μεταξύ κοριτσιών και αγοριών στην ομάδα μας. Οι θεατροπαιδαγωγικές πρακτικές του προγράμματός μας εξασφάλισαν στους μαθητές της ομάδας μας ένα ασφαλές, ελεύθερο και δημιουργικό κλίμα θεματοποίησης, πολυαισθητηριακής έκφρασης και διαπραγμάτευσης των προσωπικών αναπαραστάσεων, αξιών, στάσεων και στερεοτύπων τους για τα φύλα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Lenakakis, A., Kousi, D., & Panges, I. (2019). «Οι γυναίκες ξέρουν να οδηγούν;» Μια έρευνα για τη συμβολή της θεατροπαιδαγωγικής στην αντιμετώπιση στερεοτυπικών αντιλήψεων για το φύλο. Preschool and Primary Education, 7(1), 53–80. https://doi.org/10.12681/ppej.19347
- Τεύχος
- Τόμ. 7 Αρ. 1 (2019)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ διατίθενται με άδεια Creative Commons 3.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο). To Εργαστήριο Παιδαγωγικών Ερευνών και Εφαρμογών του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου. Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών και Εφαρμογών του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.