Η επίδραση του οικογενειακού περιβάλλοντος στην εκπαιδευτική προσαρμογή νηπίων ινδικής καταγωγής


Dionisia Kontogianni
https://orcid.org/0000-0002-1072-1413
Abstract
The present study focuses on families of Indian immigrants. The subjects in question come from the state of Panjab and have a Sikh religion.  Purpose of the study is to show the linguistic and sociocultural conditions that the Indian preschoolers experience in their family life in Greece. As long as the family is the basic area of the children’ socialization, the culture that the children experience in their family environment specifies the linguistic and cultural background when they start attending the Greek preschool. The data of the case-study in question were gathered through the interviews given by eleven parents of the preschoolers and three kindergarten teachers. What the data analysis has shown is a tendency of linguistic and sociocultural separation of the families from the dominant language and culture. This separation has a direct impact on the children’ adaptation at school. The tendency that the analysis has shown is related to the desire of the family to preserve the ethnocultural and religious identity of their country and is increased due to the restricted role of the woman inside the family and the community. It is also supported by the social role that the temple built by the Indian community at Rethymno plays.
Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
References
Algeo, K. (2007). Teaching Cultural Geography with Bend it Like Beckham, Journal of Geography, 106(3), 133-143.
Berry, J. W. (1997). Immigration, Acculturation, and Adaptation. Applied Psychology: An International Review, 46(1), 5-68.
Γκόβαρης, Χ. (2001). Εισαγωγή στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός.
Γκόβαρης, Χ. (2002). Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα, 2:30-36.
Cassarino, J.-P. (2004). Theorising Return Migration: The Conceptual Approach to Return Migrants Revisited. International Journal and Multicultural Societies, 6(2):253-279.
Christopoulou, Ν. (2013). The Indian Community in Greece, CARIM-India RR 2013/44, Robert Schuman Centre for Advanced Studies. San Domenico di Fiesole (FI): European University Institute (Retrieved from http://www.india-eu-migration.eu/media/CARIM-India-2013-44.pdf)
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Cohen, R. (2003). Παγκόσμια Διασπορά. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
Δαμανάκης, Μ. (2007). Ταυτότητες και εκπαίδευση στη Διασπορά. Αθήνα: Gutenberg.
Έμκε Πουλοπούλου, Η. (2007). Η μεταναστευτική πρόκληση. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήσης.
Gogonas, N. (2009). Language shift in second generation Albanian immigrants in Greece. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 30(2):95-110.
Ιωσιφίδης, Θ. (2008). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: εκδόσεις Κριτική.
Joshi, K.Y. (2007). Because I had a turlban, Teaching Tolerance, 32, 46-49. (Retrieved from http://www.tolerance.org/teach/magazine/index.jsp)
Kalsa, S. (2017). A Faith for All? Bountaries of Religion and Ethnicity among Sikhs, Sociology of Religion: A Quanterly Review, 78(3), 340-362.
Karen, L. (1993). Historical constructions of ethnicity: Research on Punjabi immigrants in California. Journal of American Ethnic History, 12(4), 3-24.
Καριώτογλου, Α.Σ. (1995). Το Ισλάμ στην Ινδία. Η θρησκεία των Σικχ. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Κασιμάτη, Κ. (2006). Η ένταξη των αλβανών μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Στο Χ. Μπαγκαβος & Δ. Παπαδοπούλου (επιμ.), Μετανάστευση και ένταξη των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία (σ.353-411). Αθήνα:Gutenberg.
Klein, W. (2015). Responding to Bullying: Language Socialization and Religious Identification in Classes for Sikh Youth, Journal of Language, Identity & Education, 14(1), 19-35 DOI: 10.1080/15348458.2015.988568
Lareau, A. (1987). Social Class Differences in Family – School Relationships: The Importance of Curtural Capital. Sociology of Education, 60(2):73-85.
Magnuson, K.A., & Waldfogel, J. (2005) Early childhood care and education: Effects on ethnic and racial gaps in school readiness. The Future of Children, 15(1): 169-196.
Μαρούκης, Θ. (2010). Αλβανική Μετανάστευση στην Ελλάδα: Ζητήματα Κοινωνικής, Οικονομικής και Πολιτικής Ένταξης. Στο Α. Τριανταφυλλίδου & Θ. Μαρούκης (Επιμ.), Η μετανάστευση στην Ελλάδα του 21ου αιώνα (σ. 174-206). Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
Μιχαήλ, Δ. (2014). Αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα. Μελέτες και Ζητήματα. Ανθρωπολογικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Εκδοτικός οίκος Αντ. Σταμούλη.
Μιχαήλ, Δ.(2009). Η στάση των Αλβανών Μεταναστών γονέων απέναντι στο Ελληνικό Νηπιαγωγείο: Ζητήματα ταυτότητας, γλώσσας και στρατηγικές ενσωμάτωσης. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, ΙΔ(57):219-238.
Μιχελακάκη, Θ. (2001). Η παρουσία των ελλήνων στο εξωτερικό. Στο Μ. Δαμανάκης (επιμ.), Παιδεία Ομογενών, Θεωρητικές και εμπειρικές προσεγγίσεις (σ. 73-95). Ρέθυμνο: Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.
Μπατσούτα, Μ., Δέδε, Κ. Πράππα, Α., Σκούρτου, Ε., & Αθανασιάδης Η. (2007): Η διγλωσσία στο νηπιαγωγείο: Εμφανής ή Αόρατη; Σύγχρονη Εκπαίδευση, 151:139-160.
Οικονομίδης, Β., & Κοντογιάννη Δ. (2011). Υποβοηθώντας τη μετάβαση από την οικογένεια στο Νηπιαγωγείο: Η διαχείριση της εθνοπολιτισμικής ετερότητας μέσα στην τάξη. Επιστήμες Αγωγής, Θεματικό Τεύχος, 106-124.
Πανταζής, Σ. (2006). Διαπολιτισμική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο. Αθήνα: Ατραπός.
Παπαγεωργίου, N. (2011). Θρησκεία και μετανάστευση: Η κοινότητα των Σιχ στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κορνηλία Σφακιανάκη.
Παυλόπουλος, Β., Ντάλλα, Μ., Καλογήρου, Σ., Θεοδώρου, Ρ., Μαρκούση, Δ., & Μόττη-Στεφανίδη, Φ. (2009). Επιπολιτισμός και προσαρμογή μεταναστών εφήβων στο σχολικό πλαίσιο, Ψυχολογία, 16(3), 402-424.
Reitz, J, G. (2009). Race, Religion, and the Social Integration of New Immigrant Minorities in Canada. International Migration Review, 43(4), 695-726.
Σκούρτου, Ε. (2011). Η διγλωσσία στο σχολείο. Αθήνα: Gutenberg.
Smolicz, J.J. (2002). Native Tongues and Family Structures aw Symbols of Ethnic Identity: An Australian Experience. In E. Halas (Ed.), Symbols, Power and Politics. Frankfurt: Peter Lang.
Spolsky,B. (2007). Towards a Theory of Language Policy. Working Papers in Educational Linguistics (WPEL), 22(1), 1-14.
Taylor, S. (2013). Searching for ontological security Changing meanings of home amongst a Panjabi diaspora, Contributions to Indian Sociology, 47(3), 395-422.
Tiwana, R., K., (2013). Panjabi Heritage Language Schools in the United States. Heritage Briefs Collection, June 2013, 1-4 (Retrieved from http://www.cal.org/heritage/pdfs/briefs/punjabi-heritage-language-schools-in-the-united-states.pdf)
Τόντσεφ, Π. (Επιμ.) (2007). Ασιάτες Μετανάστες στην Ελλάδα: Προέλευση, Παρόν, Προοπτικές. Ινστιτούτο Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, Τμήμα Ασιατικών Σπουδών. (Retrieved from http://idos.gr/wp-content/uploads/2015/12/Greek-Report-on-Asian-Migrants-13-2-07.pdf)
Τριανταφυλλίδου, Α. (2010). Διαστάσεις και χαρακτηριστικά της μετανάστευσης προς την Ελλάδα. Στο Α. Τριανταφυλλίδου & Θ. Μαρούκης (Επιμ.), Η μετανάστευση στην Ελλάδα του 21ου αιώνα (σ. 57-96). Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
Τσιτσελίκης, Κ. (2004). Η θρησκευτική ελευθερία των μεταναστών: Η περίπτωση των μουσουλμάνων. Στο Μ. Παύλου & Δ. Χριστόπουλος, (Επιμ.), Η Ελλάδα της Μετανάστευσης. Κοινωνική συμμετοχή, δικαιώματα και ιδιότητα του πολίτη (σ. 267-302). Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
Τσιώλης, Γ. (2015). Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων: διλήμματα, δυνατότητες, διαδικασίες. Στο Γ. Πυργιωτάκης & Χ. Θεοφιλίδης (Επιμ.), Ερευνητική Μεθοδολογία στις Κοινωνικές Επιστήμες και στην Εκπαίδευση (σ.473-498). Αθήνα: Πεδίο.
Τσοκαλίδου, Ρ. (2004). Γλώσσα και ταυτότητα στη διασπορά: Θεωρητικές προσεγγίσεις και ερευνητικά δεδομένα. Στο Ρ. Τσοκαλίδου & Μ. Παπαρούση (Επιμ.), Θέματα ταυτότητας στην ελληνική διασπορά. Γλώσσα και λογοτεχνία (σ. 115-137). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Vandenbroeck, M. (2004). Με τη ματιά του Γέτι. Η καλλιέργεια του σεβασμού του «άλλου» στην εκπαίδευση. (Α. Χουντουμάδη, Α. Βαφέα, επιμ.).Αθήνα: νήσος.
Χατζηδάκη, Α. & Ξενικάκη, Ι. (2011). Διγλωσσική ικανότητα και γλωσσική επιλογή σε εφήβους με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Επιστήμες Αγωγής, 3, 179-200.
Χατζηδάκη, Α. (2005). Μοντέλα Διγλωσσικής Συμπεριφοράς σε Οικογένειες Αλβανών Μαθητών: Δεδομένα μιας εμπειρικής έρευνας. Επιστήμες Αγωγής, Θεματικό Τεύχος, 79-102.
Χρυσοχόου, Ξ. (2011). Πολυπολιτισμική πραγματικότητα. Οι κοινωνιοψυχολογικοί προσδιορισμοί της πολιτισμικής πολλαπλότητας. Αθήνα: Πεδίο.
Ward, C. & Kennedy, A. (1993). Where’s the “Culture” in Cross-Cultural Transition? Comparative Studies of Sojourner Adjustment. Journal of Cross-Cultural Psychology, 24(2):221-249.