Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Περίληψη
Στην εργασία αυτή πραγματοποιείται καταγραφή των αναπαραστάσεων της αριθμογραμμής από τα σχολικά εγχειρίδια (βιβλίο μαθητή και τετράδια εργασιών) των μαθηματικών όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου με σκοπό τη διερεύνηση ύπαρξης των επιπέδων του σχήματος της αναπτυξιακής έρευνας της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Ο ρόλος της αριθμογραμμής στον τρόπο παρουσίασης των μαθηματικών διαδικασιών και οι στρατηγικές υπολογισμού που αναδύονται από την εικόνα της αποτελούν επιμέρους στόχους.
Από τα αποτελέσματα της διερεύνησης φάνηκε ότι ενώ παρουσιάζονται στα σχολικά εγχειρίδια διαφορετικές αναπαραστάσεις της αριθμογραμμής που επιτελούν ποικίλες λειτουργίες καθώς και πληθώρα στρατηγικών για διαφορετικές μαθηματικές διαδικασίες, αυτό δε γίνεται εξελικτικά σύμφωνα με τα επίπεδα που προτείνει το σχήμα της αναπτυξιακής έρευνας της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σκουμπουρδή (Chrysanthi Skoumpurdi) Χ. (2018). Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (3), 67–87. https://doi.org/10.12681/enedim.18818
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons BY και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση.