Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Abstract
Στην εργασία αυτή πραγματοποιείται καταγραφή των αναπαραστάσεων της αριθμογραμμής από τα σχολικά εγχειρίδια (βιβλίο μαθητή και τετράδια εργασιών) των μαθηματικών όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου με σκοπό τη διερεύνηση ύπαρξης των επιπέδων του σχήματος της αναπτυξιακής έρευνας της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Ο ρόλος της αριθμογραμμής στον τρόπο παρουσίασης των μαθηματικών διαδικασιών και οι στρατηγικές υπολογισμού που αναδύονται από την εικόνα της αποτελούν επιμέρους στόχους.
Από τα αποτελέσματα της διερεύνησης φάνηκε ότι ενώ παρουσιάζονται στα σχολικά εγχειρίδια διαφορετικές αναπαραστάσεις της αριθμογραμμής που επιτελούν ποικίλες λειτουργίες καθώς και πληθώρα στρατηγικών για διαφορετικές μαθηματικές διαδικασίες, αυτό δε γίνεται εξελικτικά σύμφωνα με τα επίπεδα που προτείνει το σχήμα της αναπτυξιακής έρευνας της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης.
Article Details
- Come citare
-
Σκουμπουρδή (Chrysanthi Skoumpurdi) Χ. (2018). Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (3), 67–87. https://doi.org/10.12681/enedim.18818
- Sezione
- Άρθρα
TQuesto lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 Internazionale.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons BY και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση.