Προσδοκίες ή αντιλήψεις; Σύγκριση μετρήσεων της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών: Μία εμπειρική μελέτη με την κλίμακα EppaikQual
Περίληψη
Στο πεδίο της ποιότητας των υπηρεσιών εντοπίζονται ελλείψεις σε εμπειρικά δεδομένα που εξετάζουν την αποτελεσματικότητα των μετρήσεων της ποιότητας των υπηρεσιών μεταξύ διαφορετικών μεθοδολογιών. Σκοπός της εμπειρικής μελέτης είναι ο έλεγχος της σύμπτωσης ή της απόκλισης των μετρήσεων της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε ένα πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης για υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Ο έλεγχος πραγματοποιείται με τη χρήση της κλίμακας EppaikQual βάσει της μεθοδολογίας ServQual και ServPerf.Η παρούσα έρευνα αποτελεί μία έρευνα επισκόπησης στο πεδίο της μέτρησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Για τον έλεγχο της ερευνητικής υπόθεσης εφαρμόζονται συγκεκριμένες στατιστικές μέθοδοι οι οποίες σχετίζονται με την ποσοτική διάσταση της εμπειρικής μελέτης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 481 καταρτιζόμενοι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, ενώ τα δεδομένα συνελέχθησαν με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.Η εμπειρική μελέτη καταλήγει στην ύπαρξη στατιστικά σημαντικών διαφορών στις μετρήσεις μεταξύ των δύο μεθοδολογιών. Ωστόσο δεν προτείνει καμία μεθοδολογία μέτρησης ως αποτελεσματικότερη, εξαιτίας των οριακών αποκλίσεων που εντοπίστηκαν αλλά και εξαιτίας της ανάγκης για την εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων που η κάθε προσέγγιση προσφέρει, στην προσπάθεια για μία ολιστική αξιολόγηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.Η έρευνα εστιάζει σε ένα μόνο πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης στην Ελλάδα και επομένως τα συμπεράσματα δεν μπορούν να γενικευτούν για το σύνολο των παιδαγωγικών προγραμμάτων κατάρτισης. Το άρθρο περιλαμβάνει μία προτεινόμενη μεθοδολογία μέτρησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών με τη χρήση της κλίμακας EppaikQual μέσω του συνδυασμού δύο ευρέως χρησιμοποιούμενων μεθοδολογιών μέτρησης, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες στη διοίκηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της ποιότητας των προγραμμάτων που προσφέρουν. Επιπλέον, μέσω της έρευνας παρέχονται εμπειρικά δεδομένα τα οποία ενισχύουν τη συζήτηση στο πεδίο της μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Αθανασιάδης (Athanasiadis) Α. (Anastasios). (2021). Προσδοκίες ή αντιλήψεις; Σύγκριση μετρήσεων της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών: Μία εμπειρική μελέτη με την κλίμακα EppaikQual. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 10(1), 195–212. https://doi.org/10.12681/hjre.27609
- Τεύχος
- Τόμ. 10 Αρ. 1 (2021)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0