Προσδοκίες ή αντιλήψεις; Σύγκριση μετρήσεων της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών: Μία εμπειρική μελέτη με την κλίμακα EppaikQual


Θαλασσογραφία, 50Χ60,ελαιογραφία, Μαρία Τσιβά, 2015
Δημοσιευμένα: Νοε 13, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
EppaikQual Ποιότητα Εκπαιδευτικών Υπηρεσιών Σύγκριση μετρήσεων Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης
Αναστάσιος (Anastasios) Αθανασιάδης (Athanasiadis)
https://orcid.org/0000-0002-4858-7918
Περίληψη

Στο πεδίο της ποιότητας των υπηρεσιών εντοπίζονται ελλείψεις σε εμπειρικά δεδομένα που εξετάζουν την αποτελεσματικότητα των μετρήσεων της ποιότητας των υπηρεσιών μεταξύ διαφορετικών μεθοδολογιών. Σκοπός της εμπειρικής μελέτης είναι ο έλεγχος της σύμπτωσης ή της απόκλισης των μετρήσεων της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε ένα πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης για υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Ο έλεγχος πραγματοποιείται με τη χρήση της κλίμακας EppaikQual  βάσει της μεθοδολογίας ServQual και ServPerf.Η παρούσα έρευνα αποτελεί μία έρευνα επισκόπησης στο πεδίο της μέτρησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Για τον έλεγχο της ερευνητικής υπόθεσης εφαρμόζονται συγκεκριμένες στατιστικές μέθοδοι οι οποίες σχετίζονται με την ποσοτική διάσταση της εμπειρικής μελέτης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 481 καταρτιζόμενοι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, ενώ τα δεδομένα συνελέχθησαν με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.Η εμπειρική μελέτη καταλήγει στην ύπαρξη στατιστικά σημαντικών διαφορών στις μετρήσεις μεταξύ των δύο μεθοδολογιών. Ωστόσο δεν προτείνει καμία μεθοδολογία μέτρησης ως αποτελεσματικότερη, εξαιτίας των οριακών αποκλίσεων που εντοπίστηκαν αλλά και εξαιτίας της ανάγκης για την εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων που η κάθε προσέγγιση προσφέρει, στην προσπάθεια για μία ολιστική αξιολόγηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.Η έρευνα εστιάζει σε ένα μόνο πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης στην Ελλάδα και επομένως τα συμπεράσματα δεν μπορούν να γενικευτούν για το σύνολο των παιδαγωγικών προγραμμάτων κατάρτισης. Το άρθρο περιλαμβάνει μία προτεινόμενη μεθοδολογία μέτρησης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών με τη χρήση της κλίμακας EppaikQual μέσω του συνδυασμού δύο ευρέως χρησιμοποιούμενων μεθοδολογιών μέτρησης, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες στη διοίκηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της ποιότητας των προγραμμάτων που προσφέρουν. Επιπλέον, μέσω της έρευνας παρέχονται εμπειρικά δεδομένα τα οποία ενισχύουν τη συζήτηση στο πεδίο της μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αναστάσιος (Anastasios) Αθανασιάδης (Athanasiadis), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης
Αναφορές
Athanasiadis, A., Papadopoulou, V., & Kasimati, K. (2021). Measuring service quality in pedagogical training programs: The EppaikQual Scale. Manuscript submitted for publication.
Abdullah, F. (2006). Measuring service quality in higher education: HEdPERF versus SERVPERF. Marketing Intelligence & Planning.
Babakus, E., &Boller, G. W. (1992). An empirical assessment of the SERVQUAL scale. Journal of Business research, 24(3), 253-268.
Bayraktaroglu, G., &Atrek, B. (2010). Testing the Superiority and Dimensionality of SERVQUAL vs. SERVPERF in Higher Education. Quality Management Journal, 17(1), 47-59.
Bentler, P. M. (1990). Comparative fit indexes in structural models. Psychological Bulletin, 107, 238–246.
Bolton, R. N., & Drew, J. H. (1991). A multistage model of customers' assessments of service quality and value. Journal of consumer research, 17(4), 375-384.
Brochado, A. (2009). Comparing alternative instruments to measure service quality in higher education. Quality Assurance in education.
Brown, T. J., Churchill Jr, G. A., & Peter, J. P. (1993). Research note: improving the measurement of service quality. Journal of retailing, 69(1), 127.
Browne, M. W., &Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In K. A. Bollen& J. S. Long (Eds.), Testing structural equation models (pp. 136–162). Newbury Park, CA: Sage.
Byrne, B. M. (2016). Structural Equation Modelling with AMOS: Basic Concepts, Applications, and Programming (3rd ed.). New York: Routledge.
Carman, J. M. (1990). Consumer perceptions of service quality: an assessment of T. Journal of retailing, 66(1), 33.
Carrillat, F. A., Jaramillo, F., & Mulki, J. P. (2007). The validity of the SERVQUAL and SERVPERF scales: A meta‐analytic view of 17 years of research across five continents. International Journal of Service Industry Management.
Cerny, C.A., & Kaiser, H.F. (1977). A study of a measure of sampling adequacy for factor-analytic correlation matrices. Multivariate Behavioral Research, 12(1), 43-47.
Cronbach,LJ.(1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika 16:297−334
Cronin Jr, J. J., & Taylor, S. A. (1992). Measuring service quality: a reexamination and extension. Journal of marketing, 56(3), 55-68.
Cronin Jr., J., & Taylor, S. (1994). SERVPERF versus SERVQUAL: Reconciling Performance-Based and Perceptions-Minus-Expectations Measurement of Service Quality. Journal of Marketing, 58, 125-131. https://doi.org/10.2307/1252256
Czajkowska, A., & Manuela, I. (2021). Application of ServQual and ServPerf methods to assess the quality of teaching services-comparative analysis. Manufacturing Technology, 21(3), 294-305.
Danjuma, I., Bawuro, F. A., Vassumu, M. A., &Habibu, S. A. (2018). The service quality scale debate: a tri-instrument perspective for higher education institutions. Expert Journal of Business and Management, 6(2).
Gronroos, C. (1990). Relationship approach to marketing in service contexts: The marketing and organizational behavior interface. Journal of business research, 20(1), 3-11.
Jain, S. K., & Gupta, G. (2004). Measuring service quality: SERVQUAL vs. SERVPERF scales. Vikalpa, 29(2), 25-38.
Hair, J. F., Anderson, R. E., Babin, B. J., & Black, W. C. (2010). Multivariate data analysis: A global perspective (Vol. 7): Pearson Upper Saddle River.
Jemmasi, M., Strong, K. C., & Taylor, S. A. (1994). Measuring service quality for strategic planning and analysis in service firms. Journal of Applied Business Research (JABR), 10(4), 24-34.
Konerding, U., Bowen, T., Elkhuizen, S. G., Faubel, R., Forte, P., Karampli, E., ... &Torkki, P. (2019). Development of a universal short patient satisfaction questionnaire on the basis of SERVQUAL: Psychometric analyses with data of diabetes and stroke patients from six different European countries. PloS one, 14(10), e0197924.
O’Neill, Martin A., and Adrian Palmer. 2004. “Importance-Performance Analysis: A Useful Tool for Directing Continuous Quality Improvement in Higher Education.” Quality Assurance in Education 12 (1): 39–52.
Parasuraman, A., Berry, L. L., & Zeithaml, V. A. (1991). Perceived service quality as a customer‐based performance measure: An empirical examination of organizational barriers using an extended service quality model. Human resource management, 30(3), 335-364.
Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. 1988, 64(1), 12-40.
Rodrigues, L. L., Barkur, G., Varambally, K. V. M., &Motlagh, F. G. (2011). Comparison of SERVQUAL and SERVPERF metrics: an empirical study. The TQM Journal.
Schembri, S., & Sandberg, J. (2011). The experiential meaning of service quality. Marketing Theory, 11(2), 165-186.
Spreng, R. A., & Singh, A. K. (1993). An empirical assessment of the SERVQUAL scale and the relationship between service quality and satisfaction. Enhancing knowledge development in marketing, 4(1), 1-6.
Teas, R. K. (1994). Expectations as a comparison standard in measuring service quality: an assessment of a reassessment. Journal of marketing, 58(1), 132-139.
Teeroovengadum, V., Kamalanabhan, T. J., &Seebaluck, A. K. (2016). Measuring service quality in higher education: Development of a hierarchical model (HESQUAL). Quality Assurance in Education.
Tegambwage, A. G. (2014). An assessment of the applicability of ServQual and ServPerf in the higher education context of Tanzania (Doctoral dissertation, The University of Dodoma).
Worthington, R. L., & Whittaker, T. A. (2006). Scale development research: A content analysis and recommendations for best practices. The counseling psychologist, 34(6), 806-838.
Zafiropoulos, C., &Vrana, V. (2008). Service quality assessment in a Greek higher education institute. Journal of business economics and management, 9(1), 33-45.
Zeglat, D., Ekinci, Y., & Lockwood, A. (2009). Service quality and business performance. In Handbook of hospitality marketing management (pp. 231-258). Routledge.
ΕυρωπαϊκήΕπιτροπή/EACEA/Ευρυδίκη, 2015. Η Διασφάλιση της Ποιότητας στην Εκπαίδευση: Πολιτικές και Προσεγγίσεις για την Αξιολόγηση των Σχολείων στην Ευρώπη. Έκθεση Δικτύου Ευρυδίκη. Λουξεμβούργο: Γραφείο Δημοσιεύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.