Αναλυτικά προγράμματα για την ανάπτυξη δεξιοτήτων και στρατηγικών για τον γραμματισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ)


Δημοσιευμένα: Σεπ 24, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση στην Τεχνητή Νοημοσύνη ανάπτυξη δεξιοτήτων του μέλλοντος στρατηγικές μάθησης εκπαίδευση στην πληροφορική γραμματισμός του μέλλοντος
Ζωή Γαβριηλίδου
Περίληψη



Στόχος της παρούσας δημοσίευσης είναι να ορίσει την έννοια του Γραμματισμού στην ΤΝ και να διερευνήσει τα χαρακτηριστικά αναλυτικών προγραμμάτων που καλλιεργούν δεξιότητες και στρατηγικές για τον γραμματισμό στην ΤΝ. Υποστηρίζουμε ότι πρόκειται για έναν γραμματισμό 4ης γενιάς που εμπερικλείει τα χαρακτηριστικά προηγούμενων μορφών γραμματισμού (λειτουργικός, κοινωνικός και ψηφιακός). Η δημοσίευση ξεκινά με μια ενδελεχή ανασκόπηση της έννοιας του γραμματισμού, ορίζει τον γραμματισμό στην ΤΝ με βάση την προηγούμενη βιβλιογραφία και υιοθετεί το θεωρητικό πλαίσιο των τεσσάρων διαστάσεων της εκπαίδευσης (Fadel et al., 2015) για να περιγράψει τα χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης στην ΤΝ.




Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Aoun, J. E. (2017). ROBOT-PROOF: Higher education in the age of artificial intelligence. MIT Press.
Burgsteiner, H., Kandlhofer, M., & Steinbauer, G. (2016). Irobot: Teaching the basics of artificial intelligence in high schools. In Proceeding of the AAAI conference on artificial intelligence, 30(1). AAAI Press. https://doi.org/10.1609/aaai.v30i1.9864
Casal-Otero, L., Catala, A., Fernández-Morante, C., Taboada, M., Cebreiro, B., & Barro, S. (2023). AI literacy in K-12: a systematic literature review. International Journal of STEM Education, 10(29) (2023). HYPERLINK "about:blank" https://doi.org/10.1186/s40594-023-00418-7
Eguchi, Α., Okada, Η., & Mutο, Υ. (2021). Contextualizing AI Education for K‑12 Students to Enhance Their Learning of AI Literacy Through Culturally Responsive Approaches. Künstliche Intelligenz, 35, 153–161. https://doi.org/10.1007/s13218-021-00737-3
Fadel, Ch., Bialik, M., & Trilling, B. (2015). Four-dimensional education. Center for Curriculum Redesign.
Fadel, Ch., Black, A., Taylor, R., Slezinski, J., & Dunn, K. (2024). Education for the age of AI. Center for Curriculum Redesign.
Γαβριηλίδου, Ζ. (2024). Διδάσκοντας και μαθαίνοντας γλώσσα με το ChatGPT. Εκδόσεις Κριτική.
Γαβριηλίδου, Z., Μητσιάκη, Μ. & Φλιάτουρας, Α. (2021). 100 βασικές έννοιες για τη γλωσσολογία. Gutenberg.
Gavriilidou, Z. (2024). AI Literacy Among University Students majoring in humanities in Greece and Cyprus. Journal of Language and Culture in Education, 1(1), 104-113. https://doi.org/10.5281/zenodo.12817808
Gee, J. (1990). Social Linguistics and Literacies (2nd ed.). Falmer Press.
Gee, J. (2005). The new literacy studies: From ‘socially situated’ to the work. Situated literacies. Reading and writing in context, 2, 177-194. https://doi.org/10.4324/9780203984963-20
Ghallab, M. (2019). Responsible AI: Requirements and challenges. AI Perspectives, 1(1), 1–7. https://doi.org/10.1186/s42467-019-0003-z
Kress, G., & van Leeuwen T. (2020) Reading Images. The Grammar of Visual Design. Routledge.
Howells, K. (2018). The future of education and skills: education 2030: the future we want. Paris OECD.http://www.oecd.org/education/2030/E2030%20Position%20Paper%20(05.04.2018).pdf
Lee, I., Ali, S., Zhang, H., DiPaola, D., & Breazeal, C. (2021). Developing Middle School Students’ AI Literacy. SIGCSE '21: Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education, 191–197. https://doi.org/10.1145/3408877.3432513
Long, D., & Magerko, B. (2020). What is AI literacy? Competencies and design considerations. Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 1-16.
Μητσικοπούλου, Β. (2001). Γραμματισμός. Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα. https://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_e1/
Salomon, G. (1982). Television literacy and television vs. literacy. Journal of Visual Verbal Languaging, 2(2), 7-16.
Seldon, A., & Abidoye, O. (2018). The fourth education revolution: will artificial intelligence liberate or infantilise humanity. University of Buckingham.
Selwyn, N. (2004). Reconsidering political and popular understandings of the digital divide. New media & society, 6(3), 341-362. https://doi.org/10.1177/1461444804042519
Southworth, J., Migliaccio, K., Glover, J., Glover J-N., Reed, D., McCarty, C., Brendemuhl J., & Aaron, T. (2023). Developing a model for AI Across the curriculum: Transforming the higher education landscape via innovation in AI literacy, Computers and Education: Artificial Intelligence, 4. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2023.100127
Taguma, M., Feron, E., & Lim, M. H. (2018). Education and AI: preparing for the future & AI, Attitudes and Values. https://www.oecd.org/education/2030/Education-and-AI-preparing-for-the-future-AIAttitudes- and-Values.pdf
UNESCO (2021, January 30). Futures Literacy. An essential competency for the 21st century. https://en.unesco.org/futuresliteracy
Yi, Y. (2021). Establishing the concept of AI literacy: Focusing on competence and purpose. Jahr – European Journal of Bioethics, 12(2), 353-368 https://doi.org/10.21860/j.12.2.8
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)