Αντιλήψεις γονέων για τη συμβολή του παιχνιδιού στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης βρεφών ηλικίας 11 μηνών έως 2 ετών-Μελέτη Περίπτωσης
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μέρος ερευνητικού προγράμματος το οποίο στοχεύει στη διερεύνηση της επίδρασης που μπορεί να έχει η τυπική και μη τυπική διδασκαλία μέσω παιχνιδιού στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης βρεφών ηλικίας 11 μηνών – 2 ετών. Στο παρόν κείμενο επικεντρωνόμαστε σε μία διάσταση του θέματος η οποία κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική στη συγκεκριμένη ηλικία, το ρόλο και τις αντιλήψεις των γονιών σε αυτό. Τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα συλλέχθηκαν από γονείς ενός βρεφονηπιοκομικού σταθμού στην Κύπρο, ο οποίος αποτέλεσε μελέτη περίπτωσης. Συγκεκριμένα δόθηκε ερωτηματολόγιο σε γονείς, ενώ μία μικρότερη ομάδα έλαβε μέρος σε ατομική συνέντευξη και παρέδωσε ημερολόγιο με δραστηριότητες που οργάνωσαν με τα παιδιά τους. Μέσα από τις αναλύσεις των ποιοτικών αλλά και των ποσοτικών δεδομένων προέκυψαν βασικά συμπεράσματα για τις αντιλήψεις των γονιών ως προς το ρόλο του παιχνιδιού γενικά, στη μαθηματική εκπαίδευση των παιδιών τους ειδικά, για το ρόλο των βρεφονηπιοκόμων και των δραστηριοτήτων που οργανώνουν οι ίδιοι στο φυσικό περιβάλλον των παιδιών. Φάνηκε ότι οι γονείς πιστεύουν ότι το παιχνίδι οποιασδήποτε μορφής και τύπου (αυτοσχέδιο ή εργοστασιακό, ελεύθερο ή οργανωμένο, εσωτερικό παιχνίδι στο σπίτι ή υπαίθριο παιχνίδι) αποτελεί το σημαντικότερο εργαλείο διδασκαλίας, αλλά και οικοδόμησης των διαφόρων μαθηματικών εννοιών από παιδιά ηλικίας 11 μηνών – 2 ετών, αφού αποτελεί μέρος της φυσικής ανάγκης των ιδίων των παιδιών. Οι ίδιοι, είτε παίρνουν ιδέες από τους εκπαιδευτικούς για να οργανώνουν δραστηριότητες με τα παιδιά τους, είτε επιλέγουν τα εργοστασιακά παιχνίδια. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας συζητείται ο ρόλος που μπορεί να έχει η μη τυπική εκπαίδευση των βρεφών με δραστηριότητες που οργανώνονται στο φυσικό τους περιβάλλον από τους γονείς.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Πέτρου Π., & Παναούρα Α. (2022). Αντιλήψεις γονέων για τη συμβολή του παιχνιδιού στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης βρεφών ηλικίας 11 μηνών έως 2 ετών-Μελέτη Περίπτωσης. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 11(1), 18–41. https://doi.org/10.12681/hjre.29119
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 1 (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0