Σχεδιασμός προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τα απορρίμματα και τη διαχείριση τους: μια πρόταση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία


Δημοσιευμένα: Ιουλ 1, 2005
Λέξεις-κλειδιά:
Απορρίμματα Διαχείριση Περιβαλλοντικές επιπτώσεις μείωση Επαναχρησιμοποίηση Ανακύκλωση απορριμμάτων Γνώσεις Αξίες Στάσεις Ολιστική προσέγγιση
Αναστασία Δημητρίου (Anastasia Dimitriou)
Βασιλεία Χρηστίδου (Vasilia Christidou)
Περίληψη
Η κατανόηση βασικών οικολογικών εννοιών και των σχέσεων αλληλεξάρτησης ανάμεσα στο φυσικά και το ανθρωπογενές περιβάλλον, η ανάδειξη της συνθετάτητας των περιβαλλοντικών προβλημάτων, η διερεύνηση και διακρίβωση των πραγματικών αιτίων που τα δημιουργούν, αποτελούν μερικούς από τους κεντρικούς στόχους της Π.Ε. (UNESCO 1977; Παπαδημητρίου, 1998; Φλογαΐτη, 1998; Γεωργόπουλος, 2003; Παρασκευόπουλος & Κορφιάτης, 2003; Σκαναβή-Τσαμπούκου, 2004).
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Αναστασία Δημητρίου (Anastasia Dimitriou), Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Επίκουρη Καθηγήτρια, Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Βασιλεία Χρηστίδου (Vasilia Christidou), Π.Τ.Π.Ε., Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε., Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Αναφορές
ΕΕΑ (European Environment Agency), (2002α). Annual European Community CLRTAP emmission inventory 1990-2000. Copenhagen: EEA.
EEA (European Environment Agency) (2002β). Case studies on waste minimisation practices in Europe. Copenhagen: EEA.
Gomez, M. & De Puig, I. (2003). Ecodialogo, environmental education and philosophical dialoque. Thinking: The journal of philosophy for children, 16, 37-40.
Hewson, P. (1981). A conceptual change approach to learning science, European Journal of Science Education, 3, 4, 383-396.
Palmer, J. & Suggate J. (1996). Influences and Experiences Affecting the Pro-environmental Behaviour of Educators. Environmental Education Research, 2, 109-121.
Solomon, J. (1992). Teaching Science, Technology and Society. Open University Press.
UNEP (2000), Agenda 21. United Nations Environmental Programme.
UNESCO (1977). Educating for a sustainable future. No. EPD-97/Conf.401/CLD, Paris.
Zimmerman, L. K. (1996). Knowledge, affect and the environment: 15 years of research (1979-1993). The Journal of Environmental Education, 27, 41-44.
Γεωργόπουλος, A. (2002). Περιβαλλοντική, ηθική. Αθήνα: Gutenberg.
Γεωργόπουλος, Α. & Τσαλίκη Ε. (1993). Περιβάλλον και Εκπαίδευση: Αρχές, - Φιλοσοφία - Μεθοδολογία - Παιχνίδια και Ασκήσεις. Αθήνα: Gutenberg.
Δημητρίου, Α., & Χρηστίδου Β. (2004α). Οι αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τα απορρίμματα και τη διαχείριση τους, 3ο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, 30/01-1/02/2004, (υπό δημοσίευση στα Πρακτικά).
Δημητρίου, Α., & Χρηστίδου Β. (2004β). Το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων: εννοιολογική κατανόηση και προτάσεις μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 2ο Συνέδριο Ένωσης για τη Διδακτική Φυσικών Επιστημών (ΕΔΙΦΕ) & 2ο Συμπόσιο IOSTE στη Νότια Ευρώπη Διδακτική Φυσικών Επιστημών & Τεχνολογίας: Οι προκλήσεις του 21ου αιώνα. Καλαμάτα, 18-20 Μαρτίου 2004, (υπό δημοσίευση στα Πρακτικά).
Παπαδημητρίου, Β., (1998). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και σχολείο: Μια διαχρονική Θεώρηση, Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός.
Παρασκευόπουλος, Σ., Κορφιάτης, Κ. (2003). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Θεωρίες και μέθοδοι. Θεσσαλονίκη: Χριστοδουλίδη.
Σκαναβή-Τσαμπούκου, Κ. (2004). Περιβάλλον και κοινωνία. Μία σχέση σε αδιάκοπη εξέλιξη. Αθήνα: Κλειδάριθμος.
ΥΠ.Ε.Π.Θ. (2001). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.). Ανακτήθηκε στις 25 Ιανουαρίου 2004 από τη διεύθυνση http://www.pischools.gr/programs/depps
Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (1995). Η Ελλάδα, οικολογικό και πολιτισμικό απόθεμα, δεδομένα, δράσεις, πρόγραμμα για την προστασία του περιβάλλοντος. Αθήνα.
Φλογαίτη, Ε. (1998). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)