Εικαστική Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Νηπιαγωγών Ελλάδας


Απόστολος Μαγουλιώτης (Apostolos Magouliotis)
Βασιλική Λαμπίτση (Vasiliki Lampitsi)
Abstract
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει και συζητά συμπεράσματα ενός ερευνητικού έργου που οδεύει προς την ολοκλήρωσή του και εστιάζει στην Εικαστική Εκπαίδευση και τα προβλήματα των Εκπαιδευτικών Προσχολικής Εκπαίδευσης στη διδασκαλία του αντικειμένου. Επίσης, γίνεται συγκριτική μελέτη των συμπερασμάτων με αυτά άλλης έρευνας σε περιορισμένο δείγμα, η οποία και έχει καταδείξει ότι οι εν ενεργεία Νηπιαγωγοί της Ελλάδας παρουσιάζουν περιορισμένη γνώση και εμπειρία στη διδασκαλία των Εικαστικών. Συνολικά, επισημαίνεται η ανάγκη διοργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων που προορίζονται γι’ αυτούς καθώς και η αναθεώρηση και εμπλουτισμός των στόχων και του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών Εικαστικής Εκπαίδευσης που προσφέρονται στα των Ελληνικών Πανεπιστημίων.
Article Details
  • Rubrik
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.
Literaturhinweise
Bamford, A. 2006. The wow factor: Global research compendium on the impact of the arts in education. New York: Waxmann.
Barnes, R. 2002. Teaching art to young children 4-9. London and New York: Routledge-Falmer.
Cohen, L. & Manion, L. 2000. Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, μτφρ Χρ. Μητσοπούλου & Μ. Φιλοπούλου. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Eisner, E. 1985. The Educational Imagination. New York: Macmillan.
Gardner, H. 1990. Art Education and Human Development. Los Angeles: The J. Paul Getty Trust.
Labitsi, V. 2000. An Investigation into the Art Education Practices, Strengths, Problems, Professional Needs and Views of Greek Primary School Teachers, MA Dissertation, University of Surrey Roehampton.
Labitsi, V. 2007. “Climbing to Reach the Sunset: Representation of Narrative Structures in Greek Children’s Drawings”. In: Ιnternational Journal of Education through Art, 3, pp.185-193.
Labitsi, V. 2008. “Spontaneous Narrative Drawing at the Age of Six: Pantelis Case”. In: Imaginar, 50, pp. 7-11.
Magouliotis, A. 2009. "Lines as Ideas and Structure Elements for Preschool Children’s Plastic Art Works”. In: International Journal of Learning , 16, pp. 423-434.
Mims, S. & Lankford E. 1995. “Time, Money and the New Art Education: A Nationwide Investigation”. In: Studies in Art Education, 36, pp. 84-95.
Swann, J. & Brown, S. 1997. “The Implementation of the National Curriculum and Teachers’ Thinking”. In: Research Papers in Education, 12, σσ. 91-114.
Swift, J. & Steers, J. 1997. “A Manifesto for Art in Schools”. In: Journal for Art and Design Education, 18, 7-13.
Zimmerman, E. 1997. “Concerns of pre-service art teachers and those who prepare them to teach”. In: Art Education, 4, σσ. 9-67.
Βάος, Α. 2000. Εικαστική αγωγή στην ελληνική εκπαίδευση. Ιστορική αναδρομή - Προσεγγίσεις στη διδασκαλία της τέχνης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Δαφέρμου, Χ. – Κουλούρη, Π. & Μπασαγιάννη, Ε. 2007. Οδηγός Νηπιαγωγού: Εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί, Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Μαγουλιώτης, Α – Λαμπίτση, Β. –Βάος, Α.- Ντάνης, Α. 2009. «Εικαστική αγωγή: κατάρτιση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της προσχολικής εκπαίδευσης». Στο Κωνσταντίνος Μαλαφάντης – Μαρία Σακελλαρίου – Θωμάς Μπάκας (επιμ.) ΙΓ’ Διεθνές Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Αθήνα: Διάδραση τ. 1, 641-651.
Μαγουλιώτης, Α. – Παπαγεωργίου, Ε. 2002. «Ανίχνευση συντελεστών, οι οποίοι προκαλούν τη δημιουργία ή διαφοροποιούν προγραμματισμένες εικαστικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο», Virtual School, 3.
Ματσαγγούρας, Η. Γ. – Χατζηγεωργίου, Γ. 2009. Εισαγωγή στις επιστήμες της παιδαγωγικής. Αθήνα: Gutenberg.
Τομας, Γ. & Σιλκ, Ά. 1997. Η ψυχολογία του παιδικού σχεδίου/ μτφ. Φ. Μπονώτη. Αθήνα: Καστανιώτη.
Υ.Π.Θ.Π.Α., Π.Ι. (2011). Νέο Πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php
Φ.Ε.Κ. τεύχος Β΄αρ. φύλλου 304/13-03-03, Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών, Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Αθήνα: ΥΠΕΠΘ: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Ψαρρού, Μ. Κ. & Ζαφειρόπουλος, Κ. 2001. Επιστημονική έρευνα: θεωρία και εφαρμογές στις κοινωνικές επιστήμες, Αθήνα: Τυπωθήτω.