Λεκτική επικοινωνία στη σχολική τάξη: η ερώτηση του μαθητή


Νικόλαος Χανιωτάκης (Nikolaos Chaniotakis)
Abstract

Δεν διατίθεται περίληψη.

Article Details
  • Rubrik
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.
Literaturhinweise
Aebli, Η. (1989). Zwoelf Grundformen des Lehrens. Klett-Cotta: Stuttgart.
Baumfield, V., & Mroz, M. (2002). Investigating pupils' questions in the primary classroom. Educational Research, 44(2), 129-140.
Beck, T.A. (1998). Are there any questions? One teacher's view of students and their questions in a fourth-grade classroom. Teaching and Teacher Education, 14(8), 871-886.
Chin, Cr. (2004). Questioning students in ways that encourage thinking. Teaching Science, 50(4): 16-21.
Chin, C, Brown, D.E., & Bruce, B.C. (2002). Student-generated questions: a meaningful aspect of learning in science. International Journal of Science Education, 24 (5): 521-549.
Columba, L. (2001). Daily classroom assessment. Education, 22 (2): 372-374.
Dillon, J. (1991). Questioning the use of questioning. Journal of Educational Psychology, 83(1): 163-164.
Dillon, J. (1988). Questioning and teaching: A manual of practice. London: Croom Helm.
Dillon, J. (1984). Research on questioning and discussion. Educational Leadership, 42(3): 50-56.
Dohmen, G. (2001). Das informelle Lernen. Die internationale Erschließung einer bisher ernachlaeßigten Grundform menschlichen Lernens für das Lebenslage Lernen aller. Bonn: Günther Dohmen.
Eisgeest, J. (1996). Die richtige Frage zur richtigen Zeit. Die Grundschulzeitschrift, 96: 22-29.
Gal, M. (1984). Synthesis of research on teachers' questioning. Educational Leadership, 42 (3): 40-47.
Galton, M., Hargreaves, L., Comber, C, Wall, D., & Pell, T. (1999). Changes in patterns of teacher interaction in primary classrooms: 1976-96. British Educational Research Journal, 25 (1): 23-37.
Kronenberger, J., & Souvignier, E. (2005). Fragen und Erklaerungen beim kooperativen Lernen in Grundschulklassen. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie, 37(2): 91-100.
Mueller, L. (1969). Die Schule der Selbsttaetigkeit - von Hugo Gaudig. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
Myhill, D., & Dunking, Fr. (2002). What's a good question? Literacy Today, 33: 8-9.
Petersen, J., & Sommer, H. (1999). Die Lehrerfrage im Unterricht. Ein praxisorientiertes Studienund Arbeitsbuch mit Lernsoftware. Donauwoerth: Auer verlag.
Steinig, W. (1995). Experten im Unterricht. Nicht Lehrer Schueler stellen die Fragen. Paedagogik, 1: 41-45.
Βαϊνάς, Κ. (1998J. Η ερώτηση ως μέσο αγωγής της σκέψης. Αποδεικτική απόπειρα με ιδιαίτερη έμφαση στη διδασκαλία τον μαθήματος των Μαθηματικών. Αθήνα: Gutenberg.
Βρεττός, I.E. (2003). Μη λεκτική συμπεριφορά εκπαιδευτικών - μαθητή. Άσκηση με μικροδιδασκαλία. Αθήνα: Ατραπός.
Γιοκαρίνης Κ. (1988). Η τεχνική των ερωτήσεων στη διδακτική πράξη και την αξιολόγηση. Δράμα: Επέκταση.
Γκότοβος, Α.Ε. (1985). Παιδαγωγική αλληλεπίδραση. Επικοινωνία και κοινωνική μάθηση στο σχολείο. Αθήνα: Σύγχρονη Εκπαίδευση.
Δεληκωστοπούλου Μ. (1983). Η ερώτηση στη διδασκαλία. Σχολείο και Ζωή, 5-6: 196-197.
Ζάχαρης, Δ. (1984). Η διδακτική ερώτηση στη σχολική πράξη. Σχολείο και Ζωή, 7-8-9: 270-274.
Θεοφιλίδης, Χρ. (1988). Η τέχνη των ερωτήσεων. Αθήνα: Γρηγόρης.
Κανάκης, Ι. (1990). Η Σωκρατική στρατηγική διδασκαλίας - μάθησης. Θεωρητική θεμελίωση και εμπειρική διερεύνηση. Αθήνα: Γρηγόρης.
Κανάκης, Ι. (1991). Η μεθόδευση της καθημερινής διδασκαλίας στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παιδαγωγική επιθεώρηση, 14-15: 5-32.
Κοσσυβάκη, Φ. (2001). Κριτική επικοινωνιακή διδασκαλία. Κριτική προσέγγιση της διδακτικής πράξης. Αθήνα: Gutenberg.
Μακρίδου-Μπούσιου, Δ. (2003). Θέματα μάθησης και διδακτικής. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Μάντζιου-Ζιώγα, Τ. (2003). Η καινοτομία των ερεθισμάτων και η υποβολή ερωτήσεων παιδιών προσχολικής ηλικίας. Επιστήμες της Αγωγής, 3: 101-118.
Ματσαγγούρας, Η. (2001). Η σχολική τάξη. Τόμος Α'. Χώρος - Ομάδα - Πειθαρχία - Μέθοδος. Αθήνα: αυτοέκδοση.
Ματσαγγούρας Η. (1987). Οι αντιδράσεις του δασκάλου στις απαντήσεις των μαθητών: διαπιστώσεις και υποδείξεις. Παιδαγωγική επιθεώρηση, 6: 5-22.
Ματσαγγούρας, Η. (1985). Η διδασκαλία στο ελληνικό σχολείο: ερευνητική περιγραφή, αξιολόγηση και διδακτικές υποδείξεις. Σύγχρονη εκπαίδευση, 25: 77-86.
Μπίκος, Κ. (2004). Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Παπαδάκη - Μιχαηλίδη, (1998). Η σιωπηλή γλώσσα των συναισθημάτων. Η μη λεκτική επικοινωνία στις διαπροσωπικές σχέσεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Παπάς, Α. (1984). Η μεθοδολογική διάσταση της ερώτησης στη μαθησιακή διαδικασία. Συνάντηση, 4:3-25, 5:63-79, 6: 55-67.
Πασχάλης, Α. (2000). Η τέχνη των ερωτήσεων στη διδακτική πράξη. Το Σχολείο και το Σπίτι, 426-427 (6-7): 303-312.
Τριλιανός, Θ. (1991). Η τέχνη των ερωτήσεων σε μια αποτελεσματική διδασκαλία. Τα Εκπαιδευτικά, 24: 56-61.
Φασατάκης, Ν. (2003). Πρακτικές εφαρμογές της ερώτησης του μαθητή. Τα Εκπαιδευτικά, 67-68: 91-94.
Φλουρής, Γ. (1995). Αναντιστοιχία εκπαιδευτικών σκοπών, αναλυτικού προγράμματος και εκπαιδευτικών μέσων. Μερικές όψεις της εκπαιδευτικής αντιφατικότητας. Στο Α., Καζαμίας, & Μ. Κασσωτάκης (επιμ.), Ελληνική εκπαίδευση: Προοπτικές ανασυγκρότησης και εκσυγχρονισμού (σσ. 328-367). Αθήνα, Σείριος.
Χανιωτάκης, Ν. (2005J. Η ερώτηση του εκπαιδευτικού κατά τη διδασκαλία: προβλήματα και δυνατότητες βελτίωσης. Υπό δημοσίευση στην Επιστημονική Επετηρίδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σ. 25.
Χριστιάς, Ι. (1990). Ο ρόλος των ερωτήσεων κατά τη διδασκαλία. Τα εκπαιδευτικά, 18-19: 160-171.