Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


Δημοσιευμένα: Ιουλ 1, 2014
Λέξεις-κλειδιά:
αυτοαξιολόγηση παιδιού συνεργατική μάθηση κοινωνικές δεξιότητες
Αλεξάνδρα Γκλούμπου (Alexandra Gkloumpou)
Ελένη Ζησοπούλου
Περίληψη
Για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας οι κοινωνικές δεξιότητες είναι συνάρτηση της ολόπλευρης ανάπτυξής τους. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν μία έρευνα-δράση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργατικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, στις μαθησιακές περιοχές της γλώσσας και των μαθηματικών. Βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν μέσα από διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, τα παιδιά να καλλιεργήσουν συνεργατικές και κοινωνικές δεξιότητες, μεταγνωστική ικανότητα, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους και να μάθουν να βελτιώνουν τη συμπεριφορά και την επίδοσή τους συζητώντας για τη δράση τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά οδηγήθηκαν σε κατάκτηση συνεργατικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Αυξήθηκαν οι αλληλεπιδραστικές σχέσεις, στοιχείο που ενίσχυσε το θετικό ψυχολογικό κλίμα της τάξης και ενισχύθηκε η μεταγνωστική τους ικανότητα.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Assessment Reform Group (1999). ‘Assessment for learning: Beyond the black box’ Ανακτήθηκε από http://gtcni.openrepository.com/gtcni/bitstream/2428/4621/1/Assessment%20for%20learning Beyond%20the%20Black%20Box.pdf)
Blumenfeld C,P., Pintrich R.P., Meece J. & Wessels K. (1982). ‘The formation of self perceptions of ability in elementary classrooms’. The Elementary School Journal, 82(5), 401-420.
Γερμανός, Δ., Αρβανίτη, Ι., Γρηγοριάδης, Αθ., Κλιάπης, Π. (2007). Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν τη διαδικασία και το αποτέλεσμα της δημιουργίας συνεργατικού περιβάλλοντος στην τάξη τους, στο πλαίσιο μιας έρευνας-δράσης. Στο: Γ.Δ Καψάλης & Α.Ν. Κατσίκης, (Επιμ.), Η πρωτοβάθμια
εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας, (294-302). Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών Αγωγής.
Ghiglionne, R. & Matalon, B. (1999). Les enquetes sociologiques. Theories te pratique. Paris: A. Colin.
Gillies, R.M. (2004). The effects of cooperative learning on junior high school students during small group learning. Learning and instruction, 14, 197-213.
Golafshani Nahid, (2003). Understanding reliability and validity in qualitative research. The Qualitative Report, 8(4), 597-607. Ανακτήθηκε από http://www.nova.edu/ssss/QR/QR8-4/golafshani.pdf
Grundy, S. & Kemmis, S. (1988). Educational action research in Australia: The state of the art (An Overview). In S. Kemmis & R. Mc Taggart (Eds.), The Action Research Reader (321-335). Victoria: Deakin University Press.
Johnson, D., Johnson, R. & Holubec, E. (1998). Cooperation in the classroom. Boston: Allyn and Bacon.
Johnson, D.W. & Johnson, R.T. (1999). Learning together and alone. Massachusetts: Allyn & Bacon.
Johnson, D.W, Johnson, R.T. & Stanne, M. E. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
Kagan, S. (1994). Cooperative learning. San Juan Capistrano, CA: Resources for Teachers Inc.
Κατσαρού, Ε. & Τσάφος, Β. (2003). Από την έρευνα στη διδασκαλία. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης. Αθήνα: Σαββάλας.
Klenowski V. (1995). Student self evaluation processes in student-centred teaching and learning contexts of Australia and England. Assessment in education 2(2),145-163.
Κωσταρίδου-Ευκλείδη, A. (2005) Μεταγνωστικές διεργασίες και Αυτορρύθμιση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Μπίκος, Κ. (2004). Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Μπιρμπίλη Μ, Καραγιώργου Ι. & Χριστοδούλου Ι. (2010). Εμπλέκοντας τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας στη μάθησή τους: η σημασία της αυτοαξιολόγησης. Στο Δ., Γερμανός & Μ., Κανατσούλη (Επιμ.), Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στην Προσχολική και την Πρώτη Σχολική Εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
Muchielli, A. (1994). Les methods qualitative. Paris: PUF
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: Πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, 2011. Ανακτήθηκε από http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps/Προσχολική - Πρώτη Σχολική Ηλικία/
Πιαζέ, Ζ. (1999). Ψυχολογία και Παιδαγωγική. Αθήνα: Λιβάνης
Slavin, R. (1995). Cooperative learning. Massachusetts: Allyn & Bacon.
Stipek J. D., Tannatt M.L. (1989). Children’s judgments of their own and their peers’ academic competence. Journal of Educational Psychology 76(10), 75-84
Stipek J.D. & MacIver D. (1989). Development change in children’s assessment of intellectual competence. Child Development 60, 521-538
Towler L.& Broadfoot P. (1992). Self-assessment in primary school. Education Review, 44(2), 46-101.
Vygotsky, L., S. (1997). Νους στην Κοινωνία. Αθήνα: Gutenberg