Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ


Опубликован: juil. 1, 2014
Βιργινία Καραβοκύρη (Virginia Karavokiri)
Аннотация
Η συγκεκριμένη μελέτη έχει ως στόχο τη διερεύνηση: α) των συνηθειών και των προτιμήσεων που έχουν τα παιδιά για τις τηλεοπτικές ειδήσεις, β) των αντιλήψεων των παιδιών για τον πολίτη και τα κοινωνικο-πολιτικά δρώμενα, έτσι όπως παρουσιάζονται μέσα από τις τηλεοπτικές ειδήσεις και γ) την επίδραση του παράγοντα φύλο στη διαμόρφωση των απόψεων και των αντιλήψεων των παιδιών σχολικής ηλικίας για τον πολίτη και την κοινωνία, έτσι όπως παρουσιάζονται στις τηλεοπτικές ειδήσεις. Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο β΄ μέρος αναπτύσσονται αρχικά οι στόχοι και τα επιμέρους ερωτήματα της παρούσας μελέτης και περιγράφεται αναλυτικά η μεθοδολογία της έρευνας. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία τα παιδιά φαίνεται να παρακολουθούν καθημερινά τηλεόραση και ειδήσεις σε καθημερινή βάση. Επίσης θεωρούν ότι η ενημέρωση από τις ειδήσεις είναι σημαντική κυρίως για λόγους πληροφόρησης και προφύλαξης από επικίνδυνες καταστάσεις. Τέλος φάνηκε ότι τα παιδιά αποκομίζουν από τις ειδήσεις μια αρνητική εικόνα για τον πολίτη και την κοινωνία, χωρίς να υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις αντιλήψεις ανάμεσα στα δύο φύλα.
Article Details
  • Раздел
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Скачивания
Данные скачивания пока недоступны.
Библиографические ссылки
Βρύζας, Κ. (1997). Μέσα Επικοινωνίας και Παιδική Ηλικία. Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
Buckingham, D. (1996). Facing Facts. Moving Images: 177-212. Manchester: Manchester University Press.
Cantor, J. & Peeters, A.L. (2000) . Fright Reactions to Television. A child survey. Communication Research, 27 (1): 82-99.
Clarke , A. T. & Kurtz – Costes, B. (1997). Television Viewing, Educational Quality of the home Environment, and School Readiness. Journal of Educational Research, 90 (5, May- June): 279-285.
Εμμανοηλίδου, Σ., Καζάκης, Δ., Καρακατσάνη, Ε., Μενεξές, Θ., Μεταξωτού, Κ., Φραγκίδης, Δ. (1999). Παιδί και ειδήσεις. Αδημοσίευτη Πτυχιακή Εργασία. Θεσσαλονίκη: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διδασκαλείο «Δημήτριος Γληνός», Α.Π.Θ.
Finchilescu, G. & Dawes, A. (1998). Catapulted into Democracy: South African Adolescents’ Sociopolitical Orientations Following Rapid Social Change. Journal of Social Issues, 54 (3): 563-583.
Flanagan, A. C. , Bowes, M. J. , Jonsson, B., Csapo, B., Shelbanova, E. (1998). Ties that bind: Correlates of adolescents’ civic commitments in seven countries. Journal of Social Issues, 54 (3): 457-475.
Hart, D. , Atkins, R. , Ford, D. (1998). Urban America as a context for the development of moral identity in adolescence. Journal of Social Issues, 54 (3): 513-530.
Hodge, B., & Tripp, D. (1986). Children and Television. Cambridge: Polity Press.
Λώλου, Γ., & Μουφλούζη, Ε., ( 1999) . Τηλεοπτικές ειδήσεις: Συνήθειες και αντιλήψεις παιδιών σχολικής ηλικίας. Αδημοσίευτη Πτυχιακή Εργασία. Αλεξανδρούπολη: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δ.Π.Θ.
Macek, P., Flanagan, C., Gallay, L., Kostron, L., Botcheva, L, Csapo, B. (1998). Postcommunist Societies in Times of Transition: Perceptions of Change among Adolescents in Central and Eastern Europe. Journal of Social Issues, 54 (3): 547-561.
ΜακΚομπς, Μ., Έινσιντελ, Ε., Ουίβερ, Ντ. (1991). Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και η διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Αθήνα: Καστανιώτη.
Μπαλαγιάννη, Π., & Σιώκης, Π., (2000). Παιδί και ειδήσεις Απόψεις και αντιλήψεις παιδιών σχολικής ηλικίας για τις τηλεοπτικές ειδήσεις . Αδημοσίευτη Πτυχιακή Εργασία. Αλεξανδρούπολη: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δ.Π.Θ.
Ναυρίδης, Κλ., Σόλμαν, Μ., Τσαούλα, Ν. (1986). Η Αλίκη στη Χώρα των Πραγμάτων. Αθήνα: Υποδομή.
Oppenheim, A. N. (1976). Questionnaire design and attitude measurement. Heineman- London.
Παντελίδου –Μαλούτα, Μ. (1987). Πολιτικές στάσεις και αντιλήψεις στην αρχή της εφηβείας. Αθήνα: Gutenberg.
Παρασκευόπουλος, Ι.Ν. (1985). Εξελικτική Ψυχολογία. Τόμοι 1,3. Αθήνα.
Raajmakers, Q., Verbogt, T., Vollenberg, W. (1998). Moral reasoning and political beliefs of Dutch adolescents and young adults. Journal of Social Issues, 54 (3): 531-546.
Rosenthal, S., Feiring, C., Lewis, M. (1998). Political volunteering from late adolescence to young adulthood : Patterns and predictors. Journal of Social Issues, 54 (3): 477-493.
Σακκά, Δ., Λώλου, Γ. & Μουφλούζη, Ε. (1999). «Οι ειδήσεις λένε την αλήθεια…». Οι απόψεις παιδιών σχολικής ηλικίας για τις τηλεοπτικές ειδήσεις. Κίνητρο 2: 145-163. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δ.Π.Θ.
Σαρρής, Ν. (1992). Ελληνική κοινωνία και τηλεόραση. Αθήνα: Γόρδιο.
Van der Molen, W. J. H., Van der Voort, T. H. A. (2000). Children and adults recallof Television and Print News. Communication Research, 27(2, April): 134-160.
Yates, M., & Youniss, J. (1998). Community Service and political identity development in adolescence. Journal of Social Issues, 54 (3): 495-512.