open, digital, online, education, distance education

Συμπληρωματική εξΑΕ με χρήση ψηφιακών εργαλείων. Μελέτη περίπτωσης στο Μεταλυκειακό Έτος Μαθητείας ΕΠΑΛ


Δημοσιευμένα: Μαρ 16, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Συμπληρωματική Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Αλληλεπίδραση, Πολυμορφικό Εκπαιδευτικό Υλικό, Μάθηση μέσω Κινητών, Moodle, Μαθητεία ΕΠΑΛ
Χρυσούλα Κοκαρίδα
Ηλίας Μαυροειδής
Περίληψη

Η παρούσα εργασία διερεύνησε την αποτελεσματικότητα της συμπληρωματικής εξΑΕ με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων σε πρόγραμμα Μαθητείας στο 1ο ΕΠΑΛ Σερρών. Γι’ αυτόν τον σκοπό αναπτύχθηκε ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (ΕΥ) μέσω της πλατφόρμας Moodle σύμφωνα με τις αρχές της εξΑΕ. Διεξήχθη ποιοτική έρευνα και για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν 13 ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι οι συμμετέχοντες θεωρούν ότι είναι χρήσιμο να μελετούν το ψηφιακό ΕΥ, καθώς  συμπληρώνει την ύλη του δια ζώσης μαθήματος του οποίου οι ώρες υποστηρίζουν ότι είναι ελάχιστες. Επίσης θεωρούν ότι το ψηφιακό ΕΥ τους παρέχει τη δυνατότητα να καλύψουν κενά κατανόησης και όσα δεν ειπώθηκαν στη σχολική τάξη, να μελετήσουν περισσότερο και να εμβαθύνουν στην ύλη του μαθήματος, να επιλύσουν τις απορίες τους, να αναπληρώσουν μαθήματα που δεν παρακολούθησαν λόγω απουσιών, και να επικοινωνήσουν οποιαδήποτε στιγμή με τον εκπαιδευτικό τους. Σημαντική θεωρούν την εύκολη και ευχάριστη μελέτη του διαδικτυακού μαθήματος με το κινητό τους, τη δυνατότητα να ελέγχουν την πρόοδό τους με τη βαθμολογία και τα σχόλια ανατροφοδότησης που λάμβαναν στις ασκήσεις και στις δραστηριότητες, καθώς και την επικοινωνία και αλληλεπίδραση με τον καθηγητή τους. Γι’ αυτό και πιστεύουν ότι πρέπει να επεκταθεί το συμπληρωματικό διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε όλα τα θεωρητικά μαθήματα της Μαθητείας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)