open, digital, online, education, distance education

Προδιαγραφές σχεδιασμού προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης από απόσταση για τους εκπαιδευτικούς των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη


Δημοσιευμένα: Jun 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιμόρφωση επαγγελματική ανάπτυξη μειονοτική εκπαίδευση υβριδικό μοντέλο επιμόρφωσης
Θεοδόσης Αναστασιάδης
Ευαγγελία Μανούσου
Περίληψη

Πάντοτε επίκαιρη, η συζήτηση για την επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, συνδέεται με οριοθετήσεις που αφορούν στην ποιότητα και αποτελεσματικότητα του σχολικού συστήματος. Στην περίπτωση των μειονοτικών σχολείων της Θράκης, ωστόσο, δεν μπορεί να διεξαχθεί ανεξάρτητα από το πολιτικό πλαίσιο, το οποίο επιδρά καθοριστικά στο σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων και παρεμβάσεων. Η συγκεκριμένη συνθήκη, χαρακτηρίζεται από ιδιοτυπίες και ιδιαιτερότητες, για τις οποίες οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται, συνήθως, απροετοίμαστοι καθώς εκλείπουν οι κατάλληλες δομές και μηχανισμοί υποστήριξης του έργου τους.

Η εργασία διερευνά τη δυνατότητα  αξιοποίησης της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, στοχεύοντας στη διαμόρφωση των προδιαγραφών και στο σχεδιασμό μιας πρότασης για την υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία της μειονότητας στη Θράκη. Στην κατεύθυνση αυτή, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας ποιοτικού χαρακτήρα, σχετικά με τις ανάγκες επιμόρφωσης, τις στάσεις απέναντι στη μέθοδο της εκπαίδευσης από απόσταση και τις προτιμήσεις για τη μορφή και οργάνωση αντίστοιχων προγραμμάτων. Με βάση τα ευρήματα που προέκυψαν, τις αρχές και τα χαρακτηριστικά της εξ αποστάσεως και της εκπαίδευσης ενηλίκων, τις εμπειρίες και την αξιολόγηση προγραμμάτων που υλοποιούνται διεθνώς, προτείνεται ένας εναλλακτικός τρόπος σχεδιασμού για την υλοποίηση της από απόσταση επιμόρφωσης στη συγκεκριμένη ομάδα- στόχο. Υποστηρίζεται πως ένα υβριδικό/ μεικτό εκπαιδευτικό μοντέλο, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την εφαρμογή προγράμματος που θα υποστηρίζει τη διαρκή επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος πρώτο / Section 1
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)