Δημιουργία Πολυμορφικού Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος με τη μεθοδολογία της ΕξΑΕ για την ενότητα των Φυσικών της ΣΤ’ Τάξης του Δημοτικού «Κυκλοφορικό σύστημα»: μια αρχική αποτίμηση
Abstract
Η παρούσα μελέτη αφορά τη δημιουργία πολυμορφικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τα Φυσικά της Στ’ τάξης του Δημοτικού και συγκεκριμένα για την ενότητα «Κυκλοφορικό σύστημα». Το Εκπαιδευτικό Υλικό (Ε/Υ) δημιουργήθηκε με βάση τις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις αρχές της Πολυμεσικής μάθησης, τις θεωρίες μάθησης καθώς και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ) και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ). Σκοπός της δημιουργίας του Ε/Υ αποτελεί η συμπληρωματική χρήση του στη διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας, αποτελώντας χρήσιμο εργαλείο για τον/ην εκπαιδευτικό και βοηθώντας μαθητές/τριες στην πληρέστερη κατανόηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου. Στο άρθρο μας, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο στηρίχτηκε η δημιουργία του Ε/Υ και η σχετική έρευνα για την αποτίμησή του. Αναλυτικότερα, περιγράφεται το Ε/Υ που σχεδιάστηκε, το οποίο αποτελείται από τρεις βασικές ενότητες: (α) την εισαγωγική ενότητα (β) την 1η ΔΕ - Ένας ακούραστος μυς - Η καρδιά και (γ) την 2η ΔΕ - Μικρή και Μεγάλη Κυκλοφορία. Η μελέτη μας ολοκληρώνεται με την ποιοτική αποτίμηση του Ε/Υ από 13 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες μετά από τη μελέτη του Ε/Υ κλήθηκαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις ενός κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου. Μέσω της θεματικής ανάλυσης περιεχομένου των απαντήσεών τους, προέκυψαν ενδιαφέροντα συμπεράσματα που αφορούν το ίδιο το Ε/Υ για την επάρκειά του, τη χρήση του στην εκπαιδευτική πράξη καθώς και τη σχέση των ΤΠΕ και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ΕξΑΕ) στη διδασκαλία των Φ.Ε.
Article Details
- How to Cite
-
Μπεμπή Μ., & Kalogiannakis, M. (2023). Δημιουργία Πολυμορφικού Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος με τη μεθοδολογία της ΕξΑΕ για την ενότητα των Φυσικών της ΣΤ’ Τάξης του Δημοτικού «Κυκλοφορικό σύστημα»: μια αρχική αποτίμηση. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 19(1), 84–110. https://doi.org/10.12681/jode.31077
- Section
- Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.