Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας της Ελληνίδας νηπιαγωγού βάσει του Ερωτηματολογίου των 16 Παραγόντων του Cattell
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται o εντοπισμός των σημαντικότερων χαρακτηριστικών που συνθέτουν την προσωπικότητα των νηπιαγωγών. Οι περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προσωπικότητα των εν ενεργεία εκπαιδευτικών, έχουν θεωρητική μορφή και αφορούν σε χαρακτηριστικά επιθυμητά και όχι στον εκπαιδευτικό όπως πραγματικά είναι. Με την παρούσα έρευνα επιχειρείται η αποτύπωση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας των νηπιαγωγών με τη χρήση σταθμισμένης κλίμακας. Σε αυτή συμμετείχαν 118 νηπιαγωγοί με υπηρεσία σε δημόσια σχολεία της περιφέρειας Θεσσαλίας. Με το ψυχομετρικό μας εργαλείο αξιολογήθηκε η προσωπικότητα των εκπαιδευτικών ως προς τους 16 παράγοντες του Cattell4. Σε γενικές γραμμές οι νηπιαγωγοί εμφανίζονται με μάλλον χαμηλό βαθμό προσαρμοστικής ικανότητας και ικανότητας αυτοελέγχου, με χαμηλή τάση για ανεξαρτησία και υψηλά επίπεδα άγχους. Επίσης, χαρακτηρίζονται ως μάλλον εσωστρεφείς και με χαμηλά ηγετικά προσόντα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ι. Ρούση - Βέργου Χ., & Ζαφειροπούλου Μ. (2020). Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας της Ελληνίδας νηπιαγωγού βάσει του Ερωτηματολογίου των 16 Παραγόντων του Cattell. Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 18(2), 211–223. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23719
- Τεύχος
- Τόμ. 18 Αρ. 2 (2011)
- Ενότητα
- ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Το περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ έχει υιοθετήσει μία πολιτική Platinum open-access. Τα έξοδα υποβολής, επεξεργασίας ή δημοσίευσης των εργασιών καλύπτονται από την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιευμένων εργασιών προστατεύονται από την άδεια 'Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International'. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Η άδεια αυτή επιτρέπει σε τρίτους, να χρησιμοποιούν την εργασία σε οποιαδήποτε μορφή, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση στο περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Επιπλέον, κάθε διανομή της εργασίας οφείλει να γίνεται με τους ίδιους όρους διανομής, δηλαδή με την ίδια άδεια Creative Commons.