Ένα υπερηχογράφημα της ιστορίας


Εξώφυλλο του περιοδικού Θεάτρου Πόλις, Τεύχος #5-7 (2019-2021)
Δημοσιευμένα: Jul 11, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
αρχεία Ουκρανία ιστορία μνήμη λαός
Sylvie Rollet
Θανάσης Βασιλείου
Περίληψη

Ο Αποκλεισμός (Blokada, 2005) θα σημάνει αναμφισβήτητα μία σημαντική στροφή στο έργο του Σεργκέϊ Λόζνιτσα. Αποτελούμενο αποκλειστικά από εικόνες αρχείου οι οποίες καταγράφηκαν από οπερατέρ επικαίρων κατά τη διάρκεια των εννιακοσίων ημερών της πολιορκίας του Λένινγκραντ, η ταινία είναι, βασικά, η πρώτη μίας σειράς «ταινιών μοντάζ» που θα δημιουργήσει ο σκηνοθέτης τα επόμενα χρόνια: Επισκόπηση (Tredstavlenye, 2008), Το Γεγονός (Sobytie, 2015), Η Δίκη (Protsess, 2018) και Η Κηδεία του Κράτους (Gosudartsvenyye pokhorony, 2019). Εγκαινιάζοντας μία νέα πρακτική ντοκιμαντέρ, ο Αποκλεισμός χαρακτηρίζεται απ’ το ότι φέρει μέσα του ό,τι θα αποτελέσει, στη συνέχεια, τη βαθιά ενότητα του έργου του Λόζνιτσα, του οποίου τα ντοκιμαντέρ και οι μυθοπλασίες φαίνεται να αντηχούν, υπόκωφα, στιγμές της ευρωπαϊκής ιστορίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Sylvie Rollet

H Sylvie Rollet είναι επίτιμος καθηγήτρια του Πανεπιστημίου του Poitiers και οργανωτικό μέλος, από το 2003, του διαπανεπιστημιακού ερευνητικού προγράμματος « Théâtres de la mémoire » [Θέατρα της Μνήμης] (Ircav/Paris 3, Hicsa/Paris 1, ESTCA/Paris 8, Clare/Bordeaux-Montaigne), το οποίο έχει ως βασικό ερευνητικό άξονα τις σχέσεις μεταξύ κινηματογραφικής ποιητικής, μνήμης και σύγχρονης ιστορίας. Οι πρόσφατες έρευνές της αφορούν στις κινηματογραφικές αποδόσεις και αναπαραστάσεις των τραυματικών ιστορικών γεγονότων του 20ου αιώνα (Une éthique du regard : le cinéma face à la Catastrophe, d’Alain Resnais à Rithy Panh, Hermann, 2011) καθώς και στην πολιτική δύναμη του κινηματογράφου (Qu’est-ce qu’un geste politique au cinéma ?, codirigé avec V. Campan et M. Martin, PUR, 2019).

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)